יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, ממשיך לקרוץ למרכז וחזר על אמירתו המפורסמת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לרב כדורי כי 'השמאל שכחו מה זה להיות יהודים'. השר לשעבר חיים רמון התייחס לדברים בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, כשאמר כי "אלף פנים למילה יהודי. אני יהודי וחושב על נוסח בן גוריון והרצל, אני לא יהודי בנוסח בנט וליצמן. גבאי טועה עובדתית בדבריו, כל מה שהוא לא אמת לא יחזיק מים. אני יהודי בדרכי והוא יהודי בדרכו, אלף תשובות ישנן על מיהו יהודי. למדינת היהודים יש תשובה אחת, מדינה על פי הנוסח של הרצל. ליצמן חושב שזו צריכה להיות מדינת הלכה ואני חושב שזו צריכה להיות מדינה חופשית כפי שהרצל ובן גוריון קבעו".




לגבי ההליכה ימינה של יו"ר מפלגת העבודה, אמר רמון כי "היו קודמים לפני אבי גבאי שניסו להתקרב למרכז, זה לא אותנטי וזה לא עובד. הבעיה היא שכל האנשים שאנחנו רוצים שיצביעו לנו רוצים מדינה עם רוב יהודי יציב והפרדה בינינו לבין הערבים, הם לא רוצים פלסטינים בהרצליה. בירושלים הימין רוצה להתנתק מהכפרים הפלסטינים, הם לא רוצים עיר ערבית שתאיים על הביטחון שלהם".

לדבריו, הפוליטיקה בישראל היא גושית ולא מפלגתית ולכן חשוב כמה יקבל הגוש ולא המפלגה. "כיום גבאי לא עובר את הגוש, ולא נספרו המנדטים שמקבל אלי ישי. הציבור מדבר אל השלטון באמצעות סקרים בתקופה שאינה בחירות ולכן יש להתייחס אליהם ככאלה". 
כשנשאל מה גבאי צריך לעשות כדי לזכות בשלטון השיב רמון: "גבאי צריך לומר שהוא עוסק בלהתנתק מהפלסטינים. אני משוכנע שזה מה שישכנע את הימניים מהליכוד להצביע לו. עליו להגיד שהוא לא מוכן להשאיר לסטאטוס קוו ושאויבינו יקבעו את עתידנו. בכל סקר זה מה שהציבור רוצה ועל זה יש לשים דגש. לעסוק במה טוב ליהודים ולא במה טוב לפלסטינים".
עריכה איתמר זיגלמן