יושב ראש הקואליציה דוד ביטן צפוי להחריג את העיתונאים מחוק ההקלטות, כך דווח הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל. על פי הדיווח, עיתונאים יוכלו להקליט שיחות, במידה ויציינו מראש בפני הצד השני כי הם עיתונאים. ההכרזה מגיעה בעקבות הביקורת הרבה שהושמעה לאחר הפרסום - שכן הפיכת הקלטות ללא חוקיות, תפגע באופן קשה בחופש העיתונות.


כזכור, בשבוע שעבר הודיע יושב ראש הקואליציה כי יגיש בשבוע הבא את הצעת החוק שלו שתאסור להקליט אדם שלא בידיעתו. ח”כ ביטן העלה את הרעיון כבר לפני למעלה משנה אולם לדבריו החליט שלא לקדם אותה בעקבות פרשת “נתניהו-מוזס” המכונה תיק 2000, שבה היה שימוש בהקלטות אולם לדבריו “כעת החקירה בנושא מתקרבת לסיומה אז אני מתכוון להגיש את ההצעה בשבוע הבא”.
 
"אני חושב שבישראל קיימת תרבות הקלטות מאוד בעייתית. אתה לא יכול לדבר עם אף בן אדם. אפילו בעל כבר לא יכול דבר עם אשתו מחשש להקלטות. זה דבר שלא יעלה על העדת וחייבים להפסיק עם התרבות הזאת", אמר ח"כ ביטן בגלי צה"ל לניצן הורוביץ ויועז הנדל. הרעיון להצעת החוק נולד דווקא בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא חשף אותה בשעתו במהלך פגישה שקיים בלשכתו עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך.
 
נתניהו העיר באותה פגישה כי מתוך עקרון ההגנה על הפרטיות, ראוי לקבוע כי לא ייתכן שאדם יקליט אדם אחר וישדר זאת ללא ידיעתו. נתניהו הוסיף כי הדבר קיים במדינות רבות בארה"ב וכי יש לבחון את שינוי החוק בנושא גם בישראל. בדיון העירו לנתניהו כי ההקלטות משמשות כלי חשוב בלכידה של מבצעי עבירה ונתניהו ענה כי את המשטרה "יש להחריג" מההצעה ולאפשר לה לבצע הקלטות כחלק מעבודתה.