מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) ברוב של 33 תומכים מהקואליציה מול 28 מתנגדים ובתום דיון סוער, להעביר לוועדת הפנים את המשך הטיפול ב"חוק ההמלצות", האוסר על המשטרה לפרסם את המלצותיה בתום חקירה. בראשות ועדת הפנים, עומד ח"כ דוד אמסלם, יוזם החוק ומקורבו של נתניהו. הוועדה תתכנס בשבוע הבא כדי להתחיל בהכנת הצעת החוק לקריאה ראשונה.



על פי הצעת החוק, המשטרה לא תוכל לפרסם את סיכום החקירה והמלצותיה ותעביר את מסכת הראיות לידי הפרקליטות. האופוזיציה התנגדה בתוקף להעברת המשך תהליך חקיקה לוועדת הפנים שבראשה עומד אמסלם, המנהל לאחרונה קמפיין נגד המשטרה. ראש הממשלה נתניהו לא נוכח במליאה בזמן ההצבעה.



באופוזיציה דרשו בתוקף כי הצעת החוק תועבר לוועדת חוקה חוק ומשפט בראשה עומד ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי). בקואליציה החליטו להביא היום את הנושא לאישור מליאת הכנסת לקראת סוף סדר ובתגובה החליטו לקיים באופוזיציה פיליבסטר, דיון ארוך בראשו עמד יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג, בו נימקו את התנגדותיהם להחלטה.



"לראש הממשלה אין אלוהים"



יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני), תקפה בחריפות את הקואליציה במליאה ואמרה: "לראש הממשלה אין אלוהים. הוא מוכן לרמוס את כל מוסדות שלטון החוק כדי להציל את עורו, כדי שחס וחלילה לא תיפגע שערה משערות ראשו של ראש הממשלה המושחת".



ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) טענה כי "מתעלמים לחלוטין מכך שכל תיקוני החקיקה לסדר הדין הפלילי מאז כינונה של הכנסת היו רק בוועדת החוקה, ומכך שהיועצת המשפטית אמרה בפורש שמקום ההצעה הזו הוא רק בוועדת חוקה. חברי הקואליציה אתם חולים במחלת היוהרה, ההתנשאות והיהירות, אבל היא מביאה בסופו של דבר לנפילתו של מי שלוקה בה וכך יהיה גם איתכם".


ח"כ דוד אמסלם סיכם את הדיון בשם הקואליציה: "יש 15,000 מקרים בשמנה שעליהם אני בא להגן, אבל אתכם זה לא מעניין כי בין ה15,000 האלה יש אחד שקוראים לו נתניהו. החוק הזה נועד להגן על אזרחי מדינת ישראל.  פתאום אין זכויות אדם, אין כבוד האדם וחירותו יש רק נתניהו. יש כאן צביעות והתחסדות, ברגע שמדובר בנתניהו כללי המשחק נעצרים. אני מצפה מימכם לקצת הגינות בסיסית. יש שמונה מיליון אזרחים שאנחנו צריכים לדאוג להם ולא לפוליטיקה הקטנה שלכם כדי להפיל את ראש הממשלה. כל עוד זה מפיל את נתניהו אצלכם הכל כשר".