הקאמבק הפוליטי של השנה? "אני היום יותר כשיר ובשל להוביל  את המדינה יותר מכל אחד אחר", כך אמר אהוד ברק, בקטע מראיון שערך העיתונאי אמנון אברמוביץ' ושודר הערב (רביעי) בחדשות 2. נראה כי מדובר ביותר מרמז לכך שהאיש שכבר כונה "אופוזיציה של איש אחד", וחובט בראש הממשלה בציוציו התכופים בטוויטר ובראיונות שונים לכלי התקשורת בשנה האחרונה, קיבל את ההחלטה והא בדרך לחזור לחיים הפוליטיים. 



"אני מחזיק בסקר ענק עם השאלה מה היה קורה אם אני ונתניהו היינו מתמודדים. בציבור החילוני אני גובר על נתניהו", אמר ברק. "בכלל הציבור הוא גובר אבל אף אחד מאיתנו לא עובר את ה-40 אחוז. כל זה כשנתניהו הוא ראש ממשלה מכהן וברק הוא אזרח מצייץ".

יתמודדו ראש בראש? ברק ונתניהו. צילום: פלאש 90
יתמודדו ראש בראש? ברק ונתניהו. צילום: פלאש 90


לדבריו, "דבר כזה לא היה קורה לפני שנתיים, אבל אני אומר לך יותר מזה, הרי אני לא צריך חיזוקים. אני מספיק לא צנוע בשביל להבחין באופן אובייקטיבי ברקורד ובניסיון, המוכרות הבינלאומית והאינטימית עם בעיות הביטחון המדינאות, כלכלה וכיוצא בזה". 

ברק, שכיהן כרמטכ"ל, כראש ממשלה וכשר ביטחון תחת ממשל נתניהו ופרש מהחיים הפוליטיים ב-2012, לא חוסך את הביקורת שלו מהשותף הפוליטי לשעבר. הוא אולי האיש שמשמיע את הביקורת התקיפה ביותר נגד ראש הממשלה. השבוע למשל, בסרטון שפרסם בטוויטר, טען ברק כי העובדה שנתניהו עדיין לא יכול עדיין לא חשוד בפרשת הצוללות ובזק היא שערורייתית.
"יכול להיות שביבי לא נחקר על בזק? פילבר עשה הכל לבדו כי רוח הקודש ביקשה ממנו?", תהה ברק, "יכול להיות שביבי עדיין לא חשוד בפרשת כלי השייט? שמרון ומולכו פעלו בתוך קודש הקודשים של מערכת הביטחון והסתירו ממנו. יש ליכודניק אחד ישר שמאמין בזה?".

ראש הממשלה לשעבר הוסיף כי "נדמה שלנגד עינינו מתרחשת קריסת עמוד השדרה של שומרי הסף". לדבריו, מערכת אכיפת החוק כשלה בטיפול בפרשות. "מישהו מחכה באמת שפילבר שמרון או סיידוף יגלו מה הם יודעים על חלקו של ביבי כשברור שראשי התביעה בישראל לא רוצים לדעת ולא מעזים אפילו לשאול?". 

בשבוע שעבר דווח כי ברק היה זה שקישר בין הארווי ויינשטיין, מפיק העל ההוליוודי שמואשם בשורת עבירות מיניות, לבין חברת "בלאק קיוב", המורכבת מיוצאי מוסד, כך לפי "החדשות". בחברה סירבו להגיב לדברים. 

לפי הדיווח, החברה הצליחה לברר פרטים ראשוניים, ואף העבירה מידע על כוונת פרסום של אחד העיתונאים בנוגע לפרשיות, שבסוף לא התרחשה, אך בחברה לא ציפו לכמות התלונות נגדו, וכשהגל הפך לצונאמי הוחלט בה להפסיק לעבוד עם ויינשטיין. 

ויינשטיין. צילום: רויטרס
ויינשטיין. צילום: רויטרס

 לדברי ברק, לפני יותר משנה הוא נשאל על ידי וינשטיין אם הוא מכיר חברה שמתעסקת בנושאי אבטחה, והעביר לו את מספרה, אך "לא ידעתי עד הבוקר שוינשטיין חתם עם החברה, ובוודאי לא ידעתי על איזה צורך מדובר".