חוששים מהקאמבק: דבריו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, לפיהם הוא הכי כשיר להיות ראש ממשלה, גורמת לסערה במערכת הפוליטית, בעיקר במפלגת העבודה. השר לשעבר חיים רמון, בעבר מבכירי המפלגה, מזהיר מפני שובו האפשרי של ברק לחיים הפוליטיים ולמפלגת העבודה. "הברק מאיים להכות שלוש פעמים כי פעמיים הכה בנו ברק והכה בנו קשות", אמר רמון בתוכנית הבוקר של אורלי וגיא. "אין איש שהתעלל יותר במפלגת העבודה, שפילג אותה ושהכתיר את ביבי להרבה שנים מאשר ברק".



רמון אמר כי מרגע שברק התחיל להשמיע קולות של חזרה מפלגת העבודה מתחנפת אליו. "זו תסמונת האישה המוכה. רק לפני ארבעה חודשים הוא תמך באבי גבאי ופתאום גבאי לא בשל והוא היחידי שבשל", הוסיף רמון.



ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) שלל את האפשרות שאהוד ברק יחזור להנהגת מפלגת העבודה ואמר בראיון בגל"צ: "אני לא מכיר הרבה אנשים שהולכים לאותו רופא שכמעט הרג אותם פעמיים. כמה אפשר לקחת מישהו ואפשר לעשות ממנו את מה שהוא לא. כיף לשבת אתו לשיחה, הוא מאוד מעמיק אבל הוא פוליטיקאי קטן. הוא הוכיח פעם אחר פעם שהוא לא מנהיג", הוסיף כבל בראיון בגל"צ.



לדבריו, ברק מנסה להכתיר את עצמו כשר ביטחון מטעמו של גבאי. "הכל מתוכנן אצלו לפרטי פרטים. כשהרצוג התמודד ואמר שיילך לפריימריז פתוחים ברק תמך בו כי כבר ראה עצמו מתמקם בעמדה הזאת. כשהבין שזה לא הולך לקרות הוא כבר לבש מעיל ש שר הביטחון ואמר לעצמו אני אהיה שר הביטחון של גבאי. כך הראש שלו עובד".





ח"כ כבל אמר עוד כי האפשרות שיחזור למפלגת העבודה היא לא פחות מופרכת מהאפשרות שברק ימצא עצמו לצדו של נתניהו. "אם יש מישהו שהחזיר את ביבי נתניהו לחיים יותר מכל מנהיג אחר זה היה ברק. בסוף מה הוא רוצה? להיות כל הזמן בהכרה הציבורית כי זה טוב לעסקים", ציין.



שר התקשורת, איוב קרא, כתב בטוויטר: "מדוע בדיוק רה"מ הכי כושל, ברחן ומביך שהיה כאן חושב שהוא 'הכי בשל וכשיר להנהיג את ישראל'? תנו לי לנחש ; אחרי הראיון המפנק בחדשות2 תבוא כתבת המגזין המפרגנת ב'ידיעות אחרונות', חיים שכאלה בכאן11, סקרים מחמיאים של מינה צמח - ואז ההתרסקות הבלתי נמנעת בקלפי".


יו"ר הקואליציה, דוד ביטן (ליכוד), התייחס אף הוא לאפשרות שובו של ברק ואמר: "אני מציע לו שיתמודד לקונגרס בניו יורק. הוא גר שם". ביטן גם התייחס לשמועות על כך שיצורף בקרוב לממשלה במקום השר שטייניץ, וימונה לשר המדע, ואמר: ,הפרסומים על התמנותי לשר המדע אינם נכונים. כל פעם רץ משהו בטוויטר. לפחות עד פברואר לא יקרה כלום".



ברק התראיין אמש לאמנון אברמוביץ' ב"החדשות" ויותר מרמז על כוונתו לשוב לפוליטיקה. "אני היום יותר כשיר ובשל להוביל  את המדינה יותר מכל אחד אחר"" אמר ראש הממשלה לשעבר. "אני מחזיק בסקר ענק עם השאלה מה היה קורה אם אני ונתניהו היינו מתמודדים. בציבור החילוני אני גובר על נתניהו. בכלל הציבור הוא גובר אבל אף אחד מאיתנו לא עובר את ה-40 אחוז. כל זה כשנתניהו הוא ראש ממשלה מכהן וברק הוא אזרח מצייץ". 


לדבריו, "דבר כזה לא היה קורה לפני שנתיים, אבל אני אומר לך יותר מזה, הרי אני לא צריך חיזוקים. אני מספיק לא צנוע בשביל להבחין באופן אובייקטיבי ברקורד ובניסיון, המוכרות הבינלאומית והאינטימית עם בעיות הביטחון המדינאות, כלכלה וכיוצא בזה".