שר הביטחון אביגדור ליברמן התראיין הבוקר (חמישי) לכאן רשת ב' והתייחס לדבריו של אהוד ברק אתמול ל"החדשות" שאמר "אני בשל וכשיר להנהיג את המדינה יותר מכל אדם אחר. ליברמן קרא ליו"ר העבודה אבי גבאי לעזוב את הפוליטיקה לשוב לפעילות עסקית פרטית והמליץ לו "לחשוב על ג'וב חדש". יו"ר העבודה ענה לו בתגובה: "שמעתי שליברמן צופה שבנובמבר 2019 אחזור לעסקים, אצלי לא עושים עסקים ופוליטיקה ביחד ואצלי המפלגה היא לא פלטפורמה לעסקים. זה נקרא שחיתות". 


מה עם הדיבורים על הקדמת הבחירות למאי 2018?
"אני מנסה לזהות למי יש אינטרס להקדים בחירות ואני לא מוצא מישהו כזה. אני לא מכיר גורם אחד כרגע שיש לו עניין בזה ממי שבקואליציה. אולי יש הרבה גורמים מתוסכלים מזה שאין בחירות באופק".

עם כחלון הכל בסדר? אין ביניכם מתיחות בכלל תקציב הביטחון?
"תמיד יש מתיחות ושיח בין מרכיבי הקואליציה, זה לא גוף שמורכב רק ממפלגה אחת ולכן תמיד יהיו חילוקי דעות".



  

יש בחירות באופק?
"מקווה שהבחירות יהיו בזמן, בנובמבר 2019. יש פה ממשלת ימין שמתפקדת ומובילה הרבה מהלכים גם בתחום הביטחון, גם בכלכלה ובעלייה ובקליטה".

ומה עם אהוד ברק?
"הוא אומר את מה שאמר לאבי גבאי, לא לנתניהו. התחושה שלו היא ששכחו אותו בבית. הוא הראשון שקפץ על העגלה של גבאי ורואה שהוא לא מסתכל לכיוונו. ברק באמצעות הצניעות שלו החליט להזכיר לגבאי שלא כדאי לו לשכוח ממנו, ככה אני מפרש את זה".

קודמך כנראה מפלרטט עם גבאי, יעלון מועמד ראוי?
"אני האחרון שאמליץ לגבאי, דעתי לא אובייקטיבית. הוא צריך להבין שכדאי לו לחשוב על ג'וב חדש, אולי לחזור לעסקים או לחיים הפרטיים".

יעלון או ברק - מה היית ממליץ?
"זה לא ענייני, אני מאחל להם הרבה שנים באופוזיציה".

אחרי הראיון הגיב יו"ר העבודה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "שמעתי שליברמן צופה שבנובמבר 2019 אחזור לעסקים, אצלי לא עושים עסקים ופוליטיקה ביחד ואצלי המפלגה היא לא פלטפורמה לעסקים. זה נקרא שחיתות".