ממשל טראמפ איים על ארגון הפתח כי יסגור את משרדיו הרשמיים בוושינגטון בתוך כ-90 ימים, אם הרשות הפלסטינית לא תכנס להליך משא ומתן מול ישראל, כך דווח הבוקר (שבת) בתקשורת האמריקאית. בדוח שפורסם, נכתב כי במידה והמשרדים ייסגרו, הדבר לא ישפיע על עבודת הממשל מול גורמים פלסטינים.
על פי הדיווח, מזכיר המדינה רקס טילרסון "יידע" את הגורמים הפלסטינים כי הם הפרו את החוק האמריקאי הקשור להפניית גורמים ישראלים לחקירת בית הדין הבינלאומי בהאג. הדברים נאמרו לאחר דבריו של ראש הרשות, אבו מאזן, בפני העצרת הכללי של האו"ם בספטמבר האחרון, בהם טען כי "על בית הדין הבינלאומי לפתוח בחקירה, ולהעמיד לדין בכירים ישראלים על מעורבותם בפעולות הקשורות להתנחלויות, ובתקיפה של בני עמנו".
גורמים המעורבים בפרטים הסבירו ל"ג'רוזלם פוסט" כי "מחלקת המדינה חשה חובה להזהיר את הפלסטינים ולציין בפניהם את העובדה שעברו על החוק". הם הוסיפו: "המעשה הפלסטיני לא קשור למאמצים להמשיך את שיחות השלום".

פגישת דונלד טראמפ ואבו מאזן בבית הלבן. צילום: AFP


 

כזכור, בשבוע שעבר דווח בניו יורק טיימס כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויועציו החל לפתח תוכנית מתאר משלהם לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שמטרתה לחרוג ממסגרות קדומות שהוצעו על ידי הממשלה האמריקאי במטרה להשיג את מה שמכנה הנשיא "הדיל האולטימטיבי". אחרי עשרה חודשים בהם למדו על מורכבות המחלוקת הקשה, אמרו בכירים בבית הלבן כי צוותו, שהגיע למזה"ת, עבר לשלב חדש במיזם שלו, בתקווה להפוך את מה שהוא למד לצעדים מוחשיים שבאמצעותם יביא לסיום הקיפאון. 
עוד פורסם כי צוותו של טראמפ גיבש מסמכים שבוחנים סוגיות שונות הקשורות לסכסוך בין ישראל לרשות, והפקידים בבית הלבן אמרו כי הם צפויים להתייחס לנקודות מחלוקת רבות, כמו מעמדן של ההתנחלויות ושל ירושלים.
"אנחנו מקדישים הרבה זמן להאזנה לישראלים, לפלסטינים ולמנהיגים אזוריים מרכזיים בחודשים האחרונים, כדי לסייע בהשגת הסכם שלום מתמשך", אמר ג'ייסון גרינבלט, שליח הבית הלבן למזה"ת. הוא הוסיף כי "אנחנו לא הולכים לקבוע ציר זמן מלאכותי להצגה או פיתוח של רעיונות ספציפיים וגם לא נכפה עסקה. המטרה שלנו היא לאפשר, לא להכתיב, הסכם שלום בר קיימא כדי לשפר את חייהם של ישראלים ופלסטינים, למען ביטחון ברחבי האזור".