לאחר שחיזבאללה האשים את סעודיה בכך שדרשה מישראל לתקוף בלבנון, ועל רקע התפטרות ראש הממשלה סעד אל חרירי, טען אמש (שבת) שר החוץ של לבנון, ג'בראן באסיל, בראיון לרשת RT הרוסית, כי "ישראל לא צריכה להיכנס למלחמה מולנו בלבנון, משום שננצח אותה בוודאות".



לדבריו, ביירות תמיד "שמרה על מדיניות קונסטרוקטיבית וברורה", בכל הקשור ליחסיה עם שכנותיה ומדינות אחרות בעולם הערבי, אך הדבר לא מנע ביצוע "פעולות עוינות" נגד לבנון".



אל-חרירי. עמד בלב המשבר בין סעודיה ללבנון. צילום: AFP
אל-חרירי. עמד בלב המשבר בין סעודיה ללבנון. צילום: AFP



בהתייחס למשבר בנוכחי, שכלל את התפטרותו הבלתי צפויה של ראש ממשלת המדינה לשעבר אל-חרירי, אמר הבכיר הלבנוני כי "זו דוגמה טובה לכך שכל מדינה יכולה לפתוח במלחמה נגדנו".



לטענתו, "אנחנו מוכנים לפעול במקרה של התפתחויות כאלה, אבל מנסים לעשות ככל שביכולתנו כדי למנוע זאת, ולשמור על יחסים טובים עם ריאד". הוא הוסיף כי מדינתו "תדבוק בגישה דיפלומטית, אלא אם כן נאלץ להגן על עצמנו", והסביר כי "לבנון לא מסכימה למתקפות של אזרחיה נגד ערב הסעודית".



עם זאת, הוא הדגיש כי המצב הנוכחי כולל את מעורבותם של שחקנים נוספים, והזכיר בהקשר זה את ארצות הברית וישראל. "אנחנו לא צריכים לעורר פרובוקציה שתגרור את ישראל מולנו, משום שהיא תפסיד בה. אנחנו צריכים לרסן את ישראל מלפתוח במלחמה שבה לבנון תנצח באופן וודאי", הוא הוסיף.



נסראללה. צילום: רויטרס
נסראללה. צילום: רויטרס



מלבד זאת, הוא הצהיר כי "כל מדינה יכולה לפעול נגד חיזבאללה כמו שארה"ב עושה, למרות שנסראללה אומר שוב ושוב: 'אם אתם רוצים להילחם בנו, אתם יכולים לעשות זאת אבל תשאירו את לבנון מחוץ לזה, אנחנו לא רוצים שהיא תסבול בגללנו'. אני חושב שאם הם יפגעו בנו הם יגרמו לכל תושבי המדינה לסבול, ומי שיעשה זאת יהיה אחראי גם לתוצאות. יהיו לכך השלכות על האזור כולו, כולל אירופה".



כזכור, מוקדם יותר השבוע אמר הרמטכ"ל גדי איזנקוט, בראיון יוצא דופן שהעניק לאתר סעודי, כי הוא מאמין שההסלמה הנוכחית היא "פרובוקציה איראנית", ואף הסביר כי "לישראל אין כוונה לתקוף את חיזבאללה, אך היא מוכנה לחלוק מודיעין בנוגע לטהרן עם ריאד. "יש הזדמנות לברית בינלאומית חדשה באזור ולתוכנית אסטרטגית חשובה לעצור את האיום האיראני", הוסיף הרטמכ"ל.