ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית לתוכנית השלום של הנשיא טראמפ כפי שפורסמה בסוך השבוע. נתניהו שב על עמדתו ואמר כי "שמענו הרבה ספקולציות בסוף השבוע, היחס שלי לתכנית הזאת ייקבע בהתאם לאינטרסים הלאומיים והביטחוניים ואלה הובהרו היטב לידידינו האמריקאים".



השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר על היוזמה האמריקאית: "אני כחבר הקבינט לא מכיר תכנית כזאת. בכל מקרה אנחנו מבינים שבעת הזאת פתרון כמו מדינה פלסטינית הוא לא אפשרי אבל אנחנו כמובן נשתף פעולה עם כל יוזמה אמריקנית". 



שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה כי "רה"מ עדכן שיש חרושת שמועות כזאת או אחרת בתקשורת. הוא לא מכיר דבר כזה אם יגיע הוא ייבחן אותה". עם זאת היא הבהירה כי "יש מקום רק למדינה אחת בין הים לירדן, אין שום מקום למדינה פלסטינית".



אמש דווח ב"החדשות" על פרטים חדשים בתוכנית של הבית הלבן להסדר מדיני בין ישראל לפלסטינים,  בהם הכרה במדינה הפלסטינית מחד, ובצורכי הביטחון הישראלים מאידך.



על פי הדיווח, במסגרת הסכם השלום, התוכנית האמריקאית כוללת הכרה במדינה פלסטינית והשקעות של מאות מיליוני דולרים ממדינות ערב הסוניות במדינה, וזאת כדי להביא למה שהם הגדירו כ"פיתוח כלכלי אדיר" שלה, כאשר סעודיה תהווה ציר מרכזי בתהליך. מצד שני, האמריקאים עומדים להודיע כי ישראל תשמור על שליטה ביטחונית, כולל כוחות צה"ל בבקעת הירדן, לא יהיה פינוי ישובים ובשלב זה ירושלים לא עומדת על הפרק, לא חלוקתה ולא העברת השגרירות אליה. לבסוף, האמריקאים מנסים להביא לכינוס ועידת פסגה אזורית כדי לקדם את היוזמה. 



עוד דווח אתמול, כי ראש הממשלה התייחס לתוכנית האמריקאית בשיחות עם שריו, ואמר כי טראמפ הוא הנשיא הידידותי ביותר שהיה ושיהיה לישראל, ולכן לטענתו לא תהיה עסקה טובה יותר מזו, ואסור לומר לה לא. מקור בכיר בבית הלבן הבהיר כי מדובר ברעיונות רבים שהושמעו, אך לא בטוח כי כולם ייכנסו ליוזמה הסופית וכי לא כל הפרטים בדיווח הם בהכרח נכונים. "אנו נמצאים במהלכו של דיאלוג פרודוקטיבי עם כל הגורמים הרלוונטיים ואנחנו מביאים גישה אחרת ממה שהיה בעבר כדי להשיג עסקת שלום בת קיימא, אין לנו דד ליין מלאכותי", אמר בכיר בבית הלבן.



ראש הממשלה התייחס בדבריו גם ליום השנה ה-40 לביקור של נשיא מצרים אנואר סאדאת בישראל: "הנשיא סאדאת עשה אז צעד מאד אמיץ והוא התקבל בברכה ע"י העם כולו. השלום עם מצרים מחזיק מעמד למרות העליות והמורדות. ישראל מצרים ומדינות אחרות נמצאות בצד אחד של המתרס במאבק עיקש נגד האסלאם הקיצוני, ואני מקווה שבהמשך זה יתרום להרחבת מעגל השלום".

לגבי בעיית המסתננים, אמר נתניהו כי "אנחנו הולכים לדון היום באחד מהאספקטים של הנושא הזה בישיבת הממשלה. המדיניות שלנו כלפי המסתננים היא תלת שלבית: שלב ראשון - בלימה. הקמנו גדר וחוקקנו חוקים שיחד בלמו כליל את שיטפון המסתננים ולמעשה היום מספר המסתננים עומד על אפס. השלב השני היה הוצאה. הוצאנו כ - 20,000 מתוך המסתננים הקיימים ובאמצעים שונים. עכשיו זה השלב השלישי - הוצאה מוגברת. ההוצאה הזאת מתבצעת תודות להסכם בינלאומי שהשגתי, שמאפשר לנו, מתוך 40,000 המסתננים שנותרו, להוציא אותם ללא הסכמתם. זה דבר מאוד חשוב. הדבר הזה מאפשר לנו בהמשך ליתר את מתקן "חולות" ולהפנות חלק מהמשאבים הגדולים שאנחנו מפנים לשם לפקחים ולהוצאה מוגברת. ולכן יש פה הצלחה אבל המטרה שלנו היא להמשיך להוציא ולהוציא אפילו יותר, באופן משמעותי יותר ממה שהוצאנו עד היום".