חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ), הציעו לעורך דין דוד שמרון לשמש כעד מדינה, כך נודע היום (ראשון) ממקורות המעורים בפרשה. על פי המידע, לאחרונה נעשו מספר נסיונות לגייסו, וזאת במטרה להשלים את תמונת הראיות בפרשת הצוללות. הגורם הוסיף כי המשטרה אספה עד כה ראיות לא במבוטלות בחקירה, וזאת כתוצאה מעדותו של עד המדינה מיקי גנור, שסיפק חומר רב, והחקירה הובילה לממצאים רבים שאיששו את גרסתו. עם זאת ציין הגורם כי כדי לבסס תשתית ראייתית מספקת ואיתנה, שתעמוד בבית המשפט ביום מן הימים ותוכל להובי להרשעות פליליות, יהיה צורך בעדים נוספים לצורך הצלבה. בדיווח של "החדשות" נאמר כי עד כה שמרון סירב להצעות אלה.



במקביל לכך, פשטו החוקרים בפרשה 3,000 על משרדי חברת קצא"א הממשלתית, שם הם אספו מסמכים ממשרדו ומחשבו של דוד שרן, ששימש כמנכ"ל החברה וחשוד גם הוא בפרשה. במשטרה חושדים ששרן, בעת ששירת כראש מטה הסגל האסטרטגי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיבל לידיו סכומי כסף לא מבוטלים, הנאמדים בעשרות אלפי שקלים, כדמי שוחד, בתמורה לסיוע ליחצ"נים ומתווכים, כגון עד המדינה גנור, בתמורה לקידום העסקה ועברת מסרים בין המעורבים בה.



מיקי גנור. צילום: פלאש 90
מיקי גנור. צילום: פלאש 90



בסרטון שפרסם השבוע בטוויטר, טען ברק כי העובדה שנתניהו עדיין לא חשוד בפרשת הצוללות ובזק היא שערורייתית. "יכול להיות שביבי לא נחקר על בזק? פילבר עשה הכל לבדו כי רוח הקודש ביקשה ממנו?", תהה ברק, "יכול להיות שביבי עדיין לא חשוד בפרשת כלי השייט? שמרון ומולכו פעלו בתוך קודש הקודשים של מערכת הביטחון והסתירו ממנו. יש ליכודניק אחד ישר שמאמין בזה?".



לאחרונה נודע גם כי מיקי גנור, נציג התאגיד הגרמני טיסנקרופ ועד המדינה בעסקת הצוללות הנחקרת בימים אלה במשטרה, אסף חומרים מפלילים כנגד כל מי שסייע לו בקידומה של העסקה עוד לפני שהתפוצצה הפרשה. גנור, כך עולה מגורמים המעורבים בפרטי החקירה, שכר את שירותיה של חברת חקירות פרטית גדולה ומוכרת, שבמשך חודשים ארוכים התחקתה אחר עקבותיהם של שותפיו לעסקה ודמויות מפתח אחרות ששמם נקשר לחקירה המתנהלת בימים אלו, ועל פי החשד היו מעורבים בקידומה בנסיבות כאלו או אחרות.