לאחר שהודיע כי החליט לדחות את בקשת החנינה של אלאור אזריה, הגיב לראשונה הערב (ראשון) נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין לסערה הפוליטית שנגרמה כתוצאה מהמהלך, והסביר את הצעד. 



בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כתב האזרח מספר אחת כי "בהתחשב בעבירות שבוצעו על ידי אלאור אזריה, החומרים וחוות הדעת שהובאו בפני, הוחלט לדחות את בקשתו לחנינה".



אזריה. צילום: אבשלום ששוני
אזריה. צילום: אבשלום ששוני



לדבריו, "ערכי צה"ל - ובהם טוהר הנשק - הם יסוד מוסד בעוצמתו ותמיד עמדו לנו במאבק הצודק על זכותנו לבית לאומי ובבנייתה של חברה איתנה. כל פגיעה בהם היא פגיעה בעוצמתו המוסרית של צה״ל ובחוסנו".



מוקדם יותר היום הוא הסביר כי "הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל". בהחלטתו ציין הנשיא את החלטת הרמטכ"ל גדי איזנקוט להפחית ארבעה חודשים מעונשו של אזריה, וזאת "משיקולי חסד ורחמים, תוך התחשבות בשירותך הצבאי כחייל בזירה המבצעית".



בהצהרה הרשמית נכתב כי ״נשיא המדינה נתן דעתו לעבירות שבוצעו על ידך ולנסיבותיהן, לכל הדברים שנכתבו בבקשתך, לכל החומר וכן לחוות הדעת שהובאו בפניו והחליט לדחות את הבקשה", נפתחה הודעתו של הנשיא, שהמשיך וכתב כי "מעיון בחומר שהונח לפניו למד הנשיא כי בגזר הדין הביאו בחשבון בתי הדין הצבאיים את הנסיבות המועלות על ידך, המופיעות בחלקן בבקשת חנינה זו, כשיקולים לקולא, וציינו כי בהתחשב בהן הקלו עמך בדין".



מלבד זאת, צוין כי "כמו כן, בספטמבר 2017 מצא לנכון הרמטכ"ל להוסיף ולהקל בעונשך ולהפחית ארבעה חודשים מעונש המאסר בפועל שהוטל עליך וזאת משיקולי חסד ורחמים תוך התחשבות בשירותך הצבאי כחייל בזירה המבצעית. מתוך כך סבור הנשיא כי במכלול השיקולים ולאור האמור לעיל, הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל. ערכי צה"ל ובתוכם טוהר הנשק הם יסוד מוסד בעוצמתו של צה"ל ותמיד עמדו לנו במאבק הצודק על זכותנו לבית לאומי ובטוח ובבנייתה של חברה איתנה. בהחלטת הנשיא הובאה בחשבון העובדה כי אתה צפוי לעמוד בפני הועדה לעיון בעונש שתשקול את שחרורך בעוד כשלושה חודשים״.