לאחר חקירתו השישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקים 1,000 (המתנות) ו-2,000 (שיחות נתניהו-מוזס), ועל רקע הדיווחים לפיהם הוא לא הצליח להפריך את החשדות נגדו, טען הבוקר (שני) בגל"צ עיתונאי "חדשות עשר" ברוך קרא כי "בסביבת היועמ"ש סגורים על עמדתם בנושא, לפיה יש מספיק ראיות על מנת להגיש כתב אישום בתיק המתנות". 



"אני אומר בזהירות רבה שהסיפור של נתניהו בתיק 1,000 לא טוב, מהסיבה שבמערכת אכיפת החוק ובסביבת היועמ"ש אביחי מנדלבליט רואים בזה תיק סגור. גורמים במשטרה אומרים שעברו את נקודת האל-חזור".



היועמ"ש. בסביבתו רואים את התיק כסגור. צילום: פלאש 90
היועמ"ש. בסביבתו רואים את התיק כסגור. צילום: פלאש 90



הוא הסביר כי "יש גם מרכיבים של נתינת תמורה בתיק, שלא בהכרח יספיקו לעבירת שוחד, אך ככל הנראה גובשו מספיק ראיות להעמדה לדין בעבירת הפרת אמונים". 



לדבריו, המחלוקות קשורות לאמינות של עדות מילצ'ן, כמו גם לזהות מבקשי ההזמנות. "מחלוקת אחת קשורה לשאלה - האם הכל נעשה על פי הזמנת משפחת נתניהו, או בהתאם לבקשת אנשי קשר שביקשו את המתנות באופן שיטתי. מלבד זאת, לא ברור מהו שוויים, כאשר רעיית ראש הממשלה אומרת מצד אחד שהכמויות שפורסמו לא קרובות למציאות. בנוסף, נתניהו בעצם בא ואומר שהמתנות הללו נקנו בטווח הרבה יותר רחב של שנים ממה שהחוקרים טוענים, אך יש עדויות שסותרות זאת - כלומר, החשבוניות שמופיעות אצל מילצ'ן לא תאומות את המציאות, אבל כאן השאלה היא האם יאמינו לעדות שלו".



מילצ'ן. צילום: AFP
מילצ'ן. צילום: AFP



בתוך כך, בהתייחס לאפשרות לפיה רה"מ ייאלץ לתת עדות בתיק הצוללות, אמר קרא כי "הוא יצטרך לתת איזושהי עדות משום שתהליך קבלת ההחלטות בתיק הצוללות קשור אליו. חייבים התייחסות שלו. עם זאת, אין עדויות שביססו צידוק לחקירה באזהרה של נתניהו בנושא, אך יש להזכיר שהוא קיבל את ההחלטה בניגוד להמלצת ראשי הביטחון".



מלבד זאת, הוא ציין כי "הופתענו הרבה במהלך השנים שאנחנו מסקרים את הפרשות הללו, אך ההערכה שלי היא שאין איש מהמעגל המאוד קרוב של נתניהו, שהוא בכיר יותר מארי הרו, שיחתום על הסכם עד מדינה".