המשטרה פתחה הבוקר (שני) בבדיקה בעקבות פרסום תמונת נשיא המדינה ראובן ריבלין בכאפייה ברשת הפייסבוק. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס למתקפה שספג הנשיא בעקבות ההחלטה שלא לחון את אלאור אזריה ואמר בשיחה עם גל"צ: "אני מציע לכל אלה שמחפשים לתקוף - פשוט לשתוק". כמו כן התייחס לגינויי הקואליציה, ואמר: "מי שחושב שזה מוסיף לו קולות, טועה ומטעה. הם ילמדו את זה בבחירות הקרובות".



"טוב מאוד שהמשטרה פתחה בבדיקה. אני מקווה שישימו את היד על מי שפרסם את התמונה הזאת. זה נושא רחב, זה לא רק תמונה עם כאפייה, זה עשרות אלפי תגובות שפורסמו ברשתות החברתיות, ואני רוצה לומר באופן חד משמעי - לנשיא יש לא רק זכות אלא חובה להכריע בענייני חנינה. אני מציע לכל אלה שמחפשים איך לתקוף - פשוט לשתוק. יעשו טוב גם לעצמם וגם לחברה", קרא יו"ר הכנסת.



"לגבי התיק עצמו אני אומר דבר פשוט מאוד - אלמלא כל הטרמפיסטים והאינטרסנטים שהתלבשו על המשפחה לפני שנתיים, אזריה מזמן היה יושב בבית עם משפחתו. העניין היה נגמר מזמן".



צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90



מי אלה הטרמפיסטים?
"אני לא אכנס לשמות כי הם לצערי רבים, כל אלה שכביכול ליוו את המשפחה הם למעשה התלבשו עליה".



כמו למעשה השר ליברמן שהגיע תחילה לבית המשפט?
"למיטב זיכרוני ליברמן לא היה אז שר הביטחון, אבל כמו שאמרתי - היו רבים שניסו לעשות מזה הון פוליטי. אני מקווה שתהיה תגובה הולמת של כל החברה כי היום זה הנשיא מחר זה ראש הממשלה ואחר כך הרמטכ"ל".



מה חשבת על התגובות של חלק מחברך לליכוד, למשל השרה רגב שאמרה שהנשיא הפקיר את אזריה?
"לא כיוונתי למפלגה זו או אחרת, אמרתי באופן חד משמעי - אין מקום לתגובות האלה, יש לנו נשיא אחד. יש כאלה שאוהבים אותו יותר ויש שפחות אבל מרגע שהוא נשיא הוא מקבל את כל הסמכויות וזוהי אחת המרכזיות. ההתבטאויות האלה אין להן שום מקום בפוליטיקה, בחברה או בציבור. זה רק פוגע ולא מוסיף כלום. מי שחושב שזה מוסיף לו קולות, טועה ומטעה".



זה לא הון פוליטי משתלם?
"האנשים האלה ילמדו בדרך הקשה שמן הקולות שהם שומעים מכמה טוקבקיסטים הם לא שומעים את הליכוד האמיתי ילמדו זאת בדרך הקשה בבחירות הקרובות. לא כל החלטה של הנשיא מקובלת עליי אבל יש דרך להגיד דברים. בין זה לבין כאפיות? לאן הגענו?". 



שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ התייחס גם הוא הבוקר למתקפה האישית נגד הנשיא ואמר: "אני מאמין כי היה צריך לאפשר לאלאור אזריה לשוב לביתו ולהעניק לו חנינה. נשיא המדינה חשב והחליט אחרת מתוקף סמכותו ושיקול הדעת. בדמוקרטיה מותר לחלוק ולמתוח ביקורת, אבל כל ההתקפות האישיות וההסתה החמורה נגד נשיא המדינה הן חרפה וחציית קו אדום. יש להפסיק אותן מיד".



גם חבר הכנסת בני בגין (הליכוד), התייחס לנושא ואמר בשיחה עם "כאן 11": "אני חש צער כשאני שומע את הדברים האלה, הם לא נאמרו כנראה בסערת רגשות אלא באופן מסודר. צר לי על הדברים האלה, אנו לא מעניקים הזדמנויות לנשיא המדינה, אין לו צורך בהן. יש כאן אולי אני חושב אי הבנה של מהות מוסד החנינה".