לאחר שפורסם כי חבר הכנסת דודי אמסלם (הליכוד) יוזם עונש של עד שנת מאסר לעיתונאים שיפרסמו חומרי חקירה, הכחיש יו"ר ועדת הפנים את הדיווח בגל"צ הבוקר (שני), וטען כי "לא אפגע בחופש הביטוי". מלבד זאת, הוא טען כי "החלטת הנשיא לדחות את בקשת החנינה של אלאור אזריה מאכזבת מאוד, ציפיתי ליותר חמלה ממנו". הוא הוסיף כי הוא "בטוח שבנים של עיתונאים לא משרתים בחברון כמו אלאור אזריה".



הוא הסביר כי "יש שני גורמים בלבד שיכולים להדליף והם אומרים תמיד שזה לא הם. מבחינתי, אנחנו לא הולכים לפגוע בחופש הביטוי במדינת ישראל, ואין התייחסות לעיתונאים שמפרסמים בחוק. סעיף העיתונות לא יהיה חלק מהחוק, תירגעו. אני לא יודע למה זה פורסם ככה". 



אזריה. צילום: רועי עלימה, פלאש 90
אזריה. צילום: רועי עלימה, פלאש 90



מלבד זאת, הוא גינה את ההשתלחויות בנשיא ראובן ריבלין, אך הביע צער על החלטתו בנושא אזריה: "תראה, יש הבדל בין השתלחויות פרועות לא מתאימות ולא לגיטימיות וכאפיות לבין ביקורת לגיטימית. אני חושב שהנשיא טעה, מוסד החנינה נוסד בדיוק למקרים כמו אלאור אזריה. בשביל זה המציאו את המוסד הזה. בסופו של דבר, בעולם המשפט אפשר להאמין לאזריה או לא, אבל זו האמת שלו ואני מעריך אנשים שהולכים עם האמת שלהם. אתם העיתונאים, הילדים שלכם אף פעם לא בחברון".



לטענתו, "אני מכיר את רובי ריבלין הרבה מאוד שנים, גדלנו יחד בירושלים ואני בקשרים טובים איתו עד היום. הנשיא ריבלין צריך למצוא סיטואציה אחרת כדי שיוכל לחבק את הציבור".



הנשיא. "צריך למצוא דרך לחבק את הציבור". צילום: מארק ניימן, לע"מ
הנשיא. "צריך למצוא דרך לחבק את הציבור". צילום: מארק ניימן, לע"מ



בתוך כך, הוא הצהיר כי חוק ההמלצות, אם יעבור כעת, יחול גם על חקירות רה"מ: "בעזרת השם נתחיל לדון בזה מחר ולקדם את זה. החוק יחול החל מעכשיו, מפני שבמצב היום לא חוקי".



על חקירות רה"מ הוסיף: "זו חוצפה ועזות מצח לחקור ראש ממשלה בגין סיגרים ושמפניה. כדי להפיל את נתניהו מוכנים לעשות הכל, מה שקורה כאן זה צייד ודה לגיטימציה לשלטון הליכוד". 



כמו כן, הוא טען  "תראה, זה חוצפה ועזות מצח של משטרת ישראל. הוא כאילו התנדב לעזור והמדינה ממשיכה לתקצב אותו במעל למיליארד שקל לשלוש שנים. אני בכלל לא הלנתי על חורב, ההתקשרות שלנו הייתה עם משרד גולדפינקר".