נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע אתמול כי הוא דוחה את בקשת החנינה שהגיש החייל היורה אלאור אזריה. ח"כ דוד ביטן, יו"ר קואליציה, הגיב היום (שני) ב-103FM להחלטת נשיא המדינה ולהסתה כנגד הנשיא: "אני לא בעד מה שקורה ברשתות החברתיות אבל תמיד כשאנחנו, אנשי הימין, מדברים על משהו סותמים לנו את הפה בגלל איזה קיצוני ברשת"'.



לדבריו, "הנשיא לא חסין מביקורת, הוא רק חסין בתשלום המס. החלטתו של הנשיא הייתה צפויה, אני לא חושב שהיה צורך להגיש בקשה לחנינה כי צפינו מראש את התגובה מראש ואפשרנו לו לעשות יחסי ציבור כנגד הימין. לאולמרט הנשיא דווקא עזר, הוא היה חבר שלו וגדל איתו יחד בירושלים".



ח"כ ביטן אף התייחס לדבריו של יושב ראש הכנסת שטען הבוקר שהליכוד ישלם מחיר על מעשיו בפריימריס וטען: "אני לא אתייחס לכל אחד שמדבר נגדנו. הוא יו"ר הכנסת ואני יו"ר הקואליציה, הוא לא אבא שלי שיגיד לי מה לומר ומה לא. גם אבא שלי כבר לא אומר לי, יש גבול לכל דבר. כל אחד רוצה להיות בקונצנזוס של השמאל, כולל יושב ראש הכנסת לצערי הרב. כולם רוצים להיראות יפה. היה צריך ללכת לקראת החייל ולא הלכו לקראתו וזה לא מתאים להיות יפי נפש במקרה הספציפי הזה". עוד הוסיף: "בנאומים האחרונים של הנשיא הוא מנסה ללכת לקראת התקשורת והשמאל כדי להצטייר כנשיא מצוין. בחרנו נשיא מהליכוד וקיבלנו נשיא מהשמאל".

"האשימו את הימין בהסתה שלא בצדק ברצח רבין" 
לשיחה הצטרפה חברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ, שהשיבה לדבריו של ח"כ ביטן: "העולם של הליכוד מתחלק לבעד ונגד בנימין נתניהו. הם תוקפים את הנשיא בגלל שהוא מעז לבקר את נתניהו ולא בגלל סיפור אלאור אזריה, כנ"ל לגבי יושב ראש הכנסת סביב נושא טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות, הכל זה מאבקי פנים של הליכוד. רמת הביקורת וההסתה של ח"כ מירי רגב ואורן חזן היא קשה מאד. זוהי הסתה שבאה מלמעלה ומגיעה לרשתות החברתיות. אנשים שומעים את השרים ואת החברי הכנסת ומרשים לעצמם להתנהג באופן קיצוני יותר".

"חוששת לחייו". ההסתה נגד הנשיא ריבלין ברשתות החברתיות
"חוששת לחייו". ההסתה נגד הנשיא ריבלין ברשתות החברתיות


לדברי רוזין, "עונשו של אלאור אזריה הוקל על מאד, הוא קיבל שנה וחצי מאסר על הריגה, זה לא דבר שקורה במשפט האזרחי והצבאי של מדינת ישראל, בנוסף לכך הרמטכ"ל הקל בעונשו בארבעה חודשים. הציבור ברובו הבין את הרמטכ"ל ואת המסר שלו בעוד שהליכוד מעביר מסר של שכל מי שלא מתיישר עם עמדתם הופך לשמאלני".
כשנשאלה אם היא חוששת לחייו של הנשיא ריבלין השיבה חברת הכנסת רוזין: "אני חוששת לא רק לחייו של הנשיא, אני חוששת לכל מי שמתבטא נגד נתניהו והשלטון". השיב לה ח"כ ביטן: "ח"כ רוזין ערבבה הכל עם הכל. אנחנו לא קשורים להסתה לרצח של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל כפי שאנחנו לא קשורים להסתה שמתקיימת כיום, בזמנו האשימו את הימין בהסתה שלא בצדק".
השיבה לו חברת הכנסת רוזין: "עלינו להתמודד עם הבושה ולהסתכל לה בעיניים. מקרה אלאור אזריה עורר רגשות קשים, אני חושבת שהדרך של הרמטכ"ל והנשיא היא הדרך לאיזון הנכון בהחלטתם לומר שאינם מוכנים שיקרה מקרה שכזה, יש מוסר ודרך פעולה גם במקרה של מלחמה. אני חושבת שצודק הנשיא ששומר על צה"ל ועל מדינת ישראל".
לסיום התייחס ח"כ דוד ביטן לפרסומים כי ח"כ דודי אמסלם מקדם חוק לעונש מאסר עבור עיתונאים שמפרסמים חומרי חקירה באמצעי התקשורת: "מה שקורה היום עם כל ההדלפות והפרסומים הוא אינו בסדר, כשמגזימים מצד אחד יש תגובה מהצד השני, יש גבול לכל דבר. אני חושב שכל העיתונאים שמפרסמים חומרי חקירה לפני שאדם הולך לחקירה גורמים לשיבוש הליכים. אני מכיר את העיתונאים ולא רוצה שהם יכנסו לכלא ולכן ברמה האישית אני מרגיש אי נוחות אך ברמה הציבורית הכללית אני חושב שזה בסדר לחקור את העיתונאים בנושא".
עריכה: איתמר זיגלמן