לאחר שבמשטרה הוחלט לפתוח בבדיקת הפצת תמונותיו של נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין בכאפייה ברשתות החברתיות, טען הבוקר (שני) השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי מדובר ב"החלטה תמוהה", והוסיף: "אין לי ספק שייקבע שלא מדובר בעבירה פלילית". 



בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו טען השר כי "אין מקום להתלהמות ולהתקפות על נשיא המדינה. זוהי סמכותו ואחריותו. ניתן לחלוק על עמדתו, אולם אני מגנה את כל ההכפשות וההשתלחויות".



"עם זאת", הוא הוסיף, "יש לתמוה על הצורך בבדיקת משטרה את התמונות הדוחות המופצות ברשתות כיוון שאין לי ספק שהפרקליטות תקבע שזו לא עבירה פלילית. דוחה, אך לא פלילי".



הצהרתו מגיעה לאחר שאתמול החליט האזרח מספר אחת שלא לחון את החייל היורה מחברון אלאור אזריה, וספג מתקפה מהקואליציה. גם ברשת תקפו בצורה בוטה את החלטת הנשיא ובין היתר פרסמו בעמוד הפייסבוק שלו את תמונתו של ריבלין כשהוא חובש כאפייה. בעקבות המעשים, המשטרה הודיעה הבוקר כי היא פותחת בבדיקה.



מאות גולשים זעמו על החלטת הנשיא שלא לקצוב את עונשו של אזריה. בין התגובות האלימות שפורסמו ברשת נכתב: "אתה לא הנשיא שלי", "תתבייש לך אדון ריבלין. הפכת להיות הסמרטוט של השמאל והערבים. את החבר המושחת שלך אולמרט חננת אבל חייל שהרג מחבל הפקרת. סמרטוט". עוד נכתב: "אני מתבייש בהחלטתך". כמו כן כאמור פורסמה תמונתו של ריבלין כשהוא חבוש כאפייה.



הסתה נגד הנשיא ברשת. צילום מסך
הסתה נגד הנשיא ברשת. צילום מסך



בהודעה הרשמית ששלח ריבלין לאזריה נכתב כי "נשיא המדינה נתן דעתו לעבירות שבוצעו על ידך ולנסיבותיהן, לכל הדברים שנכתבו בבקשתך, לכל החומר וכן לחוות הדעת שהובאו בפניו, והחליט לדחות את הבקשה". לאחר שמנה ריבלין את הסיבות לדחיית בקשתו של אזריה בהן, כאמור, הפחתת עונשו על ידי הרמטכ"ל, הוא הדגיש כי "במכלול השיקולים הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל. ערכי צה"ל ובתוכם טוהר הנשק הם יסוד מוסד בעוצמתו של צה"ל, ותמיד עמדו לנו במאבק הצודק על זכותנו לבית לאומי ולביטחון בבנייתה של חברה איתנה. בהחלטת הנשיא הובאה בחשבון העובדה כי אתה צפוי לעמוד בפני הוועדה לעיון בעונש שתשקול את שחרורך בעוד כשלושה חודשים".