על רקע חקירתו השישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשה 1,000, ולאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין החליט לדחות את בקשת החנינה של אלאור אזריה, טען היום (שני) יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בישיבת סיעתו בכנסת, כי "אם רה"מ לא יתפטר במקרה שבו יואשם - נצא לרחובות". 



"מאתמול רה"מ לא מצא לנכון לקום ולגנות את ההתקפות נגד נשיא המדינה. יש תמונות שלו עם כאפייה וקוראים לו נאצי. דוד ביטן, מירי רגב ואורן חזן אומרים דברים עליו שהשפה לא יכולה לסבול ורה"מ שותק כמו דג כאילו זה לא עניינו".





"מה זה צריך להיות?", ירה לפיד, שהוסיף: "שיקרא אותם לסדר, איך יכול להיות שככה מתנהלת ממשלה? מתי הוחלט לשבור את כל הכלים ושראש ממשלת החמוצים הוא זה שמוביל את זה?".



לעומת זאת, לדבריו, "הנשיא, להבדיל מרה"מ, גילה מנהיגות ביממה האחרונה. דיברתי איתו ואמרתי לו שהוא מגדלור של ממלכתיות ומוסריות במדינה שאיבדה כל רסן".



לטענתו, "צריך להבין שמדובר במיעוט בעם. חובבי הכאפיות והסמלים הנאצים הם מיעוט, ועדיף שרה"מ יחליט שהוא לא חלק מהמיעוט הזה, כל פעם אנחנו חושבים שהגענו לתחתית ואז אנחנו יורדים יותר למטה".



הסתה נגד הנשיא ברשת. צילום מסך
הסתה נגד הנשיא ברשת. צילום מסך



יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הגיב גם הוא למתקפה על הנשיא ריבלין. "פוליטיקאים לא אמורים לעסוק בנושאי חנינה, זו תפקידה של המערכת המשפטית ולא של המערכת הפוליטית. אנחנו שומעים את המתקפות המבישות של פוליטיקאים מהליכוד וראש הממשלה שותק כי זו התרבות הפוליטית שהוא מנחיל. מי שתוקף הם השליחים שלו ולא צריך לקרוא אותם לסדר", אמר גבאי. 

דבריו של לפיד נאמרו יממה בלבד לאחר חקירתו של ראש הממשלה, שארכה ארבע וחצי שעות וחצי שעות, והתקיימה במעונו ברחוב בלפור בירושלים, שם הוא עומת על ידי חוקרי היחידה לחקירות הונאה בלהב 433 בראשות ראש היחידה תת ניצב כורש בר נור, עם עדויות בפרשות 1000, הידועה כפרשת המתנות ו-2000, הידועה גם כפרשת ידיעות אחרונות.



על פי מקורות המעורים בפרטי החקירות, חוקרי המשטרה מאמינים כי החקירה בפרשת המתנות ככל הנראה מוצתה, ונתניהו לא הצליח להפריך את החשדות נגדו, כפי שעלו בעיקר מעדותיהם של ארנון מילצ'ן ועוזרתו האישית הדס קליין.



לעומת זאת, בפרשת יחסיו של נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס, החוקרים מאמינים כי יש צורך בלפחות חקירה נוספת אחת, שתיערך השבוע, אך במשטר סבורים כי למרות הצורך בחקירה הנוספת, ישנה תשתית ראייתית מספקת, אך ברצונם לבססה אף יותר. במהלך החקירה היום עומת ראש הממשלה עם עדותם של המיליארדר ארנון מילצ'ן ועוזרתו הדס קליין, וזאת בנוגע למתנות אותן קיבל לכאורה ממילצ'ן בעודו מכהן, בשווי של מאות אלפי דולרים.