פרקליט המדינה שי ניצן הגיע היום (שלישי) לדיון הסוער בוועדת הפנים על הצעת חוק ההמלצות של העומד בראשה, ח"כ דודי אמסלם, לפיה המשטרה תצרף את חוות דעתה רק בסיום חקירה. בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM התייחס ח"כ אמסלם (ליכוד) לעימות עם ניצן וטען: "אני לא מסכים עם פרקליט המדינה, הוא לא חידש לי דבר במהלך הדיון אלא אמר דברים שהדאיגו אותי יותר. גיליתי בדיון כי כמעט 50% מהתיקים שהמשטרה טוענת שיש בהם תשתית ראייתית לכתב אישום נסגרים בפרקליטות, מדובר על עשרות אלפי אזרחים במדינת ישראל שהורסים להם את הזכות לשם טוב".



בן כספית התייחס לדבריו ואמר: "אני משווה את הסיטואציה הזו לשיננית ורופא השיניים, אם השיננית עושה בדיקה מקיפה ומוצאת חור בשן עליה לעדכן את רופא השיניים. אתה מגיע עם החוק הזה בדיוק ברגעים שהמשטרה חוקרת את ראש הממשלה ויש לזה ריח מסריח. כלי ההמלצה הוא מקצועי ומסכם את עבודתה של המשטרה במהלך תקופת החקירה. לדוגמא, כאיש ציבור הסודיות שלך אינה תופסת לדוגמא, זוהי זכות הציבור לדעת".





"המשטרה לא צריכה להמליץ, עליה לחקור ולבדוק את האמת", ענה ח"כ דודי אמסלם. "בסופו של עניין אנחנו רוצים שהיא תחקור ותעבוד בסנכרון עם הפרקליטות, אך לצערנו ישנה רמיסה ברגל גסה של זכויות אזרחים במדינה בעקבות המלצות המשטרה. צריך להבין, אנחנו לא מדברים על חקירת ראש הממשלה בפרט, אם חוקרים ראש ממשלה הידיעה הזו צריכה להופיע בעיתון אך המשטרה לא צריכה להיות כלי פוליטי. ההמלצה אינה כלי פוליטי, מי שקובע אם אתה עבריין או לא זה בית המשפט ולכן ההצעה היא נכונה למדינת ישראל.



לסיום התייחס ח"כ אמסלם לפרסומים על הצעת החוק שלו להכניס עיתונאים למאסר על הדלפות משטרה בתקשורת וטען: "זו הייתה טעות מלכתחילה, מי שניסח לי את החוק ביצע זאת בצורה עמומה, זו לא הייתה כוונתי".



עריכה: איתמר זיגלמן