ישראל רואה בפעילות האיראנית בסוריה - מטרה, כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא צרפת, עמנואל מקרון, בשיחה ביניהם בתחילת השבוע, על פי דיווח הערב (רביעי) בחדשות 10, שקיבל את תמלילי השיחה. . מקרון התקשר לנתניהו כדי לדון עמו במצב בלבנון לאחר פרשת סעד אל חרירי ואמר לו כי ראש הממשלה הלבנוני עומד לחזור בקרוב לביירות כדי להגיש את התפטרותו. 
נתניהו ענה לנשיא הצרפתי: "לא אכפת לי מה מי יהיה ראש הממשלה, מה  שמטריד אותי זה התחזקות חיזבאללה בתמיכת איראן. מה שחשוב הוא שכל הפלגים בלבנון יפעלו כדי לצמצם או למנוע את התעצמות חיזבאללה".  
לדברי ראש הממשלה, המטרה היא צמצום ההשפעה של איראן, לא רק בלבנון אלא גם בסוריה. ישראל ניסתה עד כה שלא להתערב במה שקורה בסוריה, אבל לאחר הניצחון על דאעש המצב השתנה כי הכוחות הפרו-איראניים השתלטו. מעכשיו ישראל רואה בפעילות של איראן בסוריה - מטרה. לא נהסס לפעול אם צורכי הביטחון יחייבו זאת. 

מקרון ענה לנתניהו: "אני מסכים שצריך לצמצם את השפעת איראן וחיזבאללה בסוריה ובלבנון, אבל צריך לשמור על היציבות בלבנון, לפעול בזהירות ולא לעשות פעולות קיצוניות". 
מקרון התייחס גם להסכם הגרעין עם איראן, שנתניהו מנסה לשכנע את מנהיגי העולם שיש לתקן אותו, ואמר: "חשוב מאוד לשמור על הסכם הגרעין. צריך לתמוך במתונים באיראן ולא להקשות עליהם". 

אתמול שוחח ראש הממשלה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על המצב בסוריה. נתניהו הביא את התנגדותו להתבססות השיעית ועמד על קרונות הביטחון של ישראל והתנגדותה להתבססות האיראנית בסוריה. שיחתם של נתניהו ופוטין מגיעה לאחר שנשיא סוריה, בשאר אסד, ביקר בחשאי ברוסיה ונועד עם מקבילו הרוסי בבית הקיט שלו בסוצ'י. הביקור עצמו נמשך ארבע שעות בלבד. פוטין בירך את אורחו על ההישגים של משטרו במלחמה נגד הטרור ואמר כי היא קרובה לסיום. 

אלא שהיום הוכיח הנשיא הרוסי שדאגותיה של ישראל אינם נמצאים בראש סדר העדיפויות שלו, כשאירח בבית הקיט שלו בסוצ'י את נשיאי טורקיה ואיראן, ואמר להם כי סוריה ניצלה מארגון ה"מדינה האסלאמית" תודות לסיוע ארצותיהם במלחמה בארגון וכן הודה להם על עזרתם בהשגת הפסקת האש בין משטר אסד לשאר ארגוני המורדים במדינה. הוא הוסיף כי יש להגיע להסדר בין העדות בסוריה על בסיס החלטות האו"ם.