שר החינוך ויו"ר מפלגת "הבית היהודי", נפתלי בנט, אמר הערב (רביעי) כי מפלגתו לא תשב בממשלה עתידית עם "המחנה הציוני" בראשות אבי גבאי. בנט אמר את הדברים בראיון לרדיו "גלי ישראל". בנט אמר כי הוא וגבאי, לשעבר השר להגנת הסביבה בממשלת נתניהו, מנהלים קשר אישי טוב אך שלא ישבו ביחד בקואליציה בגלל ההבדלים האידאולוגיים בין שתי המפלגות במישור המדיני.

"לגבי גבאי אנחנו ידידים ובהחלט בקשר טוב, אבל הוא ראש מפלגה, מפלגת שמאל עם עמדות מאוד חריגות ובעייתיות שאנחנו לא מקבלים", אמר השר בנט. "ולכן אני לא אשב בממשלה שהיא לא ממשלה לאומית, ואני חושב שבסופו של דבר אנחנו נוביל את מדינת ישראל בקו שלנו. לא נתמוך בממשלה שתוביל למסירת שטחים, שחרור מחבלים או כל דבר שכזה".

כזכור, בתחילת החודש, יו"ר ישראל ביתנו, שר הביטחון אביגדור ליברמן ויושב ראש מפלגת כולנו, שר האוצר משה כחלון, שללו את האפשרות שמפלגותיהם יישבו בממשלה עתידית עם גבאי תוך שהם מעלים . ליברמן אמר בראיון כי "אבי גבאי לא רלוונטי. אפשר למחוק אותו משום שישראל ביתנו וכולנו לעולם לא יישבו איתו". 

"אין מצב שכולנו תצטרף לממשלת השמאל של העבודה", אמר כחלון. "אני לא כועס על אבי גבאי. התאכזבתי מההתנהלות שלו", הסביר, "אני אומר בצורה הכי ברורה - 'כולנו' לא תהיה עלה תאנה בממשלת שמאל. אני איש המחנה הלאומי בניגוד למפגלת העבודה". 

אבי גבאי. צילום: מרים אלסטר
אבי גבאי. צילום: מרים אלסטר