לאחר שהרמטכ"ל גדי איזנקוט העניק ראיון חסר תקדים לכלי תקשורת סעודי, טען היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בטקס אזכרה ממלכתי לדוד בן גוריון ז"ל בשדה בוקר, כי הוא מאמין ש"שיתוף הפעולה הסמוי עם מדינות ערב יביאו להרחבת מעגל השלום". מנגד, הוא הצהיר כי "לא נשלים עם נשק גרעיני בידי איראן ועם התבססותה בסוריה".  



נתניהו טען כי "שיתוף הפעולה הפורה שלנו עם מדינות ערב הוא בדרך כלל שיתוף פעולה סמוי, אבל אני מאמין שהקשרים איתם יוסיפו להבשיל, ושהם יישאו פירות להרחבת מעגל השלום. בסופו של דבר זה יקרה, כי זה קורה כל הזמן מתחת לפני השטח".



בתוך כך, הוא חזר על איומיו לעבר אלו המבקשים לפגוע בישראל. "מי שמבקש לפגוע בנו – אנחנו פוגעים בו ומי שחותר להעמיד אותנו בסכנת כליה – שם נפשו בכפו", הצהיר רה"מ.



טילי איראנים על רקע תמונת חמינאי. "לא ניתן לאיראנים להתבסס בסוריה". צילום: רויטרס
טילי איראנים על רקע תמונת חמינאי. "לא ניתן לאיראנים להתבסס בסוריה". צילום: רויטרס



הוא הוסיף כי "הבהרנו פעמים רבות שלא נשלים עם נשק גרעיני בידי איראן וגם לא נאפשר התבססות של כוחות איראניים בסמוך לגבולנו, באזור סוריה בכלל, ובכל מקום אחר. בזכות עמל הדורות יצרנו יש מאין, ולא ניתן להפוך את ה'יש' – לאין".



מלבד זאת, הוא ציין כי "הגדר שהקמנו לא רחוק מכאן בגבול מצרים, בלמה כליל את גלי המסתננים הבלתי חוקיים לארצנו וגם לנגב ואנחנו נחושים להוציא את אלה שנכנסו לכאן באופן בלתי חוקי ולהוציא אותם באופן חוקי".



בהתייחס להסתה ברשתות החברתיות נגד פוליטיקאים לאחרונה, הוא אמר: "אני דוחה על הסף את ההתקפות הארסיות עליי ועל שותפים בממשלה כרוצחים בחליפות. אמרתי רק לאחרונה – יכולים להסכים, יכולים גם לא להסכים. אבל צריך לעשות זאת בצורה מכבדת והכלל הזה חל על כולם".