סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הגיבה היום (חמישי) בראיון ל'שש עם סיוון רהב מאיר' לסערה שעוררו דבריה על יהדות ארצות הברית. "לכל אלה שהם חיילים בודדים שיש להם סבים וסבתות שנלחמו במלחמת העולם השנייה והם אמריקאים, אני מצדיעה לכולם. זו לא הייתה הכוונה. אני הייתי בגיל 18 כבת שירות בקהילה היהודית באטלנטה. מזה 20 שנה הנושא של הקהילות היהודיות בארה"ב מעסיק אותי ואני חושבת שאנו משפחה".

"אצלי במשפחה יודעים להתווכח עם המון אהבה וזה היחס שלי ליהודי ארה"ב", הוסיפה, "הם אחים שלי, כאן אם מישהו נפגע מדבריי באמת מצטערת על כך. שוחחתי עם נתניהו והוא צודק. הוא אמר לי כמה הנושא חשוב לו וכמה הרגישות מולם מעסיקה אותו כמנהיג העם היהודי. הראיון שלי הוא של 20 דקות, לקחו חלק קטן. נתניהו לא אמר לי תרגיעי. במסגרת השיחות בינינו אמר שיהדות ארה"ב חשובה לו וחשוב לו שאכבד אותם ואני באמת מכבדת אותם. היחסים בינינו תמיד בכבוד הדדי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה הבוקר את דברי סגניתו במשרד החוץ, בנוגע ליהדות ארצות הברית. בהודעה שפרסם אמר נתניהו כי הוא "מגנה את דבריה הפוגעניים של ציפי חוטובלי כלפי יהדות ארצות הברית. יהודי התפוצות יקרים לנו והם חלק בלתי נפרד מעמנו. אין מקום להשתלחות כזאת ודבריה אינם משקפים את עמדתה של מדינת ישראל". חוטובלי, שבעת פרסום ההודעה הייתה בראיון בשידור חי בגלי צה"ל, אמרה לעמית סגל וירון דקל כי "יהדות התפוצות יקרה לו, יהדות התפוצות יקרה גם לי", וטענה כי דבריה לא הובנו כהלכה.
 
הראיון שעורר סערה:
 

כזכור, אמש התראיינה חוטובלי לערוץ הישראלי באנגלית, i24news, ותקפה את המעורבות של יהדות אמריקה בפוליטיקה הישראלית ואמרה בין השאר כי "יהודי ארה"ב לא מבינים את מורכבות האזור ולא שולחים את ילדיהם להילחם". סגנית השר טענה עוד כי למרביתם של יהודי ארצות הברית "אין ילדים שמשרתים כחיילים, שמתגייסים לחיל הנחתים, והולכים לאפגניסטן או עיראק. לרובם יש חיים די נוחים, הם לא יודעים איך זה מרגיש להיות מותקף על ידי טילים, ואני חושבת שחלק מהעניין הוא לחוות את המציאות הישראלית".