יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן, התראיין לרשת 13 והתייחס להדחתו של חבר הכנסת, בני בגין, עקב התנגדותו לחוק ההמלצות. "הוא סמל אמיתי לכל הקשור בעבר, יש גם לעמדות שלו מקום בליכוד של ימינו, אבל שהוא מחליט אי אפשר לשכנע אותו. הוא מייצג את האופוזיציה. זאת לא פעם ראשונה. האופוזיציה רוצה להפיל את נתניהו ושאתה מביע דעות שלהם אתה משתף פעולה איתם. הוא כמעט חבר הכנסת ה-25 של המחנה הציוני. חלק מההדר הבית"רי זה שהוא יהיה חלק מהליכוד".



"אני קראתי לו בבוקר", המשיך וסיפר ביטן, "אמרתי תביע את העמדה כמו שאתה רוצה, אבל תצביע עם הליכוד. הוא אמר לא. לא הייתי לי ברירה אלא להחליף אותו. ההצבעה היא ביום שני בבוקר. היה לי פחות קול אחד. אני לא נהנה מתדמית הבולדוזר. הלכתי איתו בצורה עדינה ביותר. מדי פעם ישבתי איתו ודנתי איתו על הסתייגויות שלו, שהיו לו נגד הימין והליכוד והתפשרתי. לא רציתי את העימות הזה אבל לפעמים אין ברירה".



בני בגין. צילום: מרק ישראל סלם



ביטן התייחס גם למשבר סביב עבודות הרכבת בשבת והבהיר כי "אמרתי שהעבודות יהיו בשבת. אנחנו מנסים למצוא פתרון אבל זה ייקח זמן. אני לא מכון שעל כל דבר יש משבר קואליציוני והולכים לבחירות. אני לא מטפל במשבר החרדים, כך שאתה לא יכול להפיל עלי את התיק הזה. יש לנו מחויבות לציבור הרחב. נאפשר לשר לשקול איזה עבודות חיוניות לאשר. אפשר לעשות עבודה בלילה, אפשר לתת לעובדים זרים לעשות זאת. הדרך של ליצמן כל פעם לאיים. אי אפשר למצוא פתרון קסם. אף אחד לא רוצה בחירות אבל לא נאפשר שהציבור ייפגע".



על דבריה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בנוגע ליהדות ארה"ב, אמר ביטן כי "אני לא רוצה לפגוע בחבר כנסת מהליכוד. הבעיה היא לא רק התוכן אלא שלא היה שום טריגר לענות על השאלה. היא אמרה דברים שפגעו בהם".