עסקה בין אסד לנתניהו? מקור ישראלי בכיר אמר היום (ראשון) לעיתון הכווייתי אל- ג'רידה, כי נשיא סוריה בשאר אסד, בביקור המפתיע שערך בשבוע שעבר בסוצ'י שברוסיה, העביר לנשיא ולדימיר פוטין מסר עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו דמשק מוכנה להסכים לאזור מפורז מנשק בגולן עד 40 ק"מ מהגבול עם ישראל, וכן, לאוטונומיה לכורדים ודרוזים בסוריה - במסגרת הסכם כולל שמותיר על כנו את המשטר של אסד בסוריה. 

לפי הדיווח, פוטין התקשר מיד לאחר מכן לגורמים בינלאומיים בהם נתניהו, וראש הממשלה אף הודיע כי הוא מוכן לבדוק את הדרישות של אסד במוסדות הביטחוניים בישראל, אך שב והדגיש את הדרישה הבסיסית של ישראל לפיה על חיזבאללה ואיראן לצאת מסוריה

יהיה מפורז? גבול סוריה ישראל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
יהיה מפורז? גבול סוריה ישראל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


המקור ישראלי אמר עוד לעיתון הכוויתי כי ירושלים הבטיחה להשמיד את כל המתקנים האיראניים ולטרפד כל פעילות של טהרן בתחום של 40 ק"מ מהגולן. על פי הדיווח, המקור אמר כי בעיני ישראל בשאר אסד יהיה הנשיא האחרון המשתייך לעדה העלוואית. לדבריו, המשבר בסוריה יהיה קשה יותר לאחר תבוסת דאעש, במיוחד לאחר שטהרן תמשיך "לשחק באש בתוך סוריה". 
הבכיר הישראלי העריך עוד כי סוריה לא תחזור להיות כפי שהייתה וכי יהיה בה שלטון פדרלי, או קונפדרציה, כאשר לבנון תהיה חלק מהתוכנית הזו, שמתוכננת למזרח התיכון כולו.