ראש הממשלה בנימין נתניהו יבקר בחודש הבא במטה האיחוד האירופי בבריסל וצפוי לקחת חלק בפגישת שרי החוץ של מדינות האיחוד. לקראת הביקור, דורם דיפלומטי בכיר אמר לג'רוזלם פוסט כי נתניהו יאמר לשרים שהם צריכים לשאול את אזרחי המדינות אם הם רוצים את כל מה שיש לישראל להציע - מומחיות במלחמה נגד הטרור וטכנולוגיה - או את רמאללה. 

נתניהו, שבשנה האחרונה אמר לכל שר חוץ אירופי שביקר בישראל כי הוא מעוניין לדבר עם כל 28 שרי החוץ, קיבל הזמנה רשמית לעשות זאת מהממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, פדריקה מוגריני
עוד אמר הגורם הדיפלומטי, כי ראש ממשלה צפוי לומר לאירופים כי ההתמקדות האובססיבית שלהם בנושא ההתנחלויות היא "מגוחכת", להזכיר להם שהסכסוך הערבי-ישראלי קדם להתנחלויות ב-50 שנה וכי 85% מההתנחלויות נמצאות בגושי ההתיישבות, ש"כולם יודעים שיישארו בידי ישראל".

עוד סיפר הגורם, כי ראש הממשלה יאמר למארחיו בבריסל כי "אנחנו בישראל העתיד, אנחנו נביא לכם מי, טכנולוגיה וביטחון נגד הטרור - בלמנו עשרות מתקפות טרור באירופה. שאלו את העמים שלכם אם מעדיפים את זה או את רמאללה". לדברי הגורם, למרות שמדובר במסרים שראש הממשלה אמר כבר מספר פעמים בעבר, תהיה להם השפעה גדולה יותר כשייאמרו בלב האיחוד האירופי. 
מוגריני אמרה השבוע כי החליטה להזמין את נתניהו ל"החלפת דעות בלתי רשמית עם שרי החוץ בשולי פגישתם ב-11 בדצמבר. לדבריה, "הפגישה תהיה הזדמנות לדון בנושאים שנוגעים לאירופה וישראל, כמו תהליך השלום, היחסים בין הצדדים ונושאים אזוריים".