בכיר בממשלו של נשיא ארצות הברית טראמפ טוען כי אמריקה העבירה מסרי הרגעה לישראל בכל הקשור להתבססות האיראנית בסוריה, כך לפי דיווח הערב (שבת) בחדשות עשר. "הבהרנו לישראל כי אנחנו לא נסוגים מסוריה, אנחנו נשארים שם עד לסיום מלחמת האזרחים", אמר אותו גורם, שהוסיף: "הסכם הפסקת האש הוא השלב הראשון, ננסה להגדיל את אזור החיץ ולהרחיק את האיראנים עד למרחק של 20 קילומטר בתחילה, ובהמשך אולי אף עד דמשק".



הדיווח בנושא מתפרסם על רקע הפרסום במקורות תקשורתיים במדינות ערב הלילה (שבת), לפיו חיל האוויר תקף בסיס איראני שנמצא בפרברי דמשק. על פי הדיווח, שיגרו מטוסי חיל האוויר חמישה טילים לעבר בסיס שנמצא בין העיירות סחנאיא ואל-כיסווה, שנמצאות בפאתי הבירה הסורית. כמו כן, דווח בתקשורת הערבית כי שלושה מהטילים יורטו על ידי מערך ההגנה הסורי, ושניים נוספים התפוצצו ליד מחסני הנשק של הבסיס.



דובר הצבא הרוסי בבסיס חמימים בסוריה, אלכסנדר איבאנוב, אמר כי מערך ההגנה הסורי עשה שימוש בטילים חדשים שסופקו לו נגד הטילים ששוגרו לבסיס. לפי דיווחים בסוריה, הבסיס שהותקף לא נפגע והטילים הישראלים הופלו בלי לגרום נזקים.



צילום לוויין של הבסיס האיראני שמוקם בסוריה. צילום מסך
צילום לוויין של הבסיס האיראני שמוקם בסוריה. צילום מסך



כזכור, לפני כשישה ימים אמר מקור ישראלי בכיר לעיתון הכווייתי אל- ג'רידה, כי נשיא סוריה בשאר אסד, בביקור המפתיע שערך בשבוע שעבר בסוצ'י שברוסיה, העביר לנשיא ולדימיר פוטין מסר עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו דמשק מוכנה להסכים לאזור מפורז מנשק בגולן עד 40 ק"מ מהגבול עם ישראל, וכן, לאוטונומיה לכורדים ודרוזים בסוריה - במסגרת הסכם כולל שמותיר על כנו את המשטר של אסד בסוריה.



לפי הדיווח, פוטין התקשר מיד לאחר מכן לגורמים בינלאומיים בהם נתניהו, וראש הממשלה אף הודיע כי הוא מוכן לבדוק את הדרישות של אסד במוסדות הביטחוניים בישראל, אך שב והדגיש את הדרישה הבסיסית של ישראל לפיה על חיזבאללה ואיראן לצאת מסוריה.