ועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) תתכנס היום (ראשון) למרתון של דיונים בהסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה לחוק ההמלצות. מחר בבוקר תצביע הוועדה על החוק בקריאה שנייה ושלישית ואחר הצהריים הוא יובא לדיון ולהצבעה במליאה.



יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן רואה קשר בין מאמצים אלה לבין זימונו לחקירה בגין חשדות מתקופת כהונתו כסגן ראש עיריית ראשון לציון. "המשטרה הזמינה אותי לחקירה דרך התקשורת", אמר בתוכנית "פגוש את העיתונות", "גם על נושאי החקירה למדתי מהתקשורת". הוא ציין כי העיתוי של פרסום ההודעה על החקירה, ערב ההצבעה בכנסת על חוק ההמלצות, הוא "בעייתי". "המשטרה יכלה להזמין אותי לחקירה גם בעוד שבועיים או בעוד חודש". ביטן אמר כי הוא לא חושש מחקירה וכי ישיב על כל השאלות שיישאל. 



המשטרה לא תמהר לסיים את תיק החקירה בפרשת המתנות (תיק 1000) לפני אישורו של חוק ההמלצות, ותשקיע מאמצים למצות את החקירה כדי לנסות לבסס תשתית ראיות מוצקה נגד ראש הממשלה נתניהו בעבירה של שוחד. צוות החקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בראשותו של תנ"צ כורש ברנור דבק בעמדתו שלפיה קיים חשד לביצוע עבירות שוחד, כפי שנכתב בתצהיר שהוגש לבית המשפט בעניין חתימת הסכם עד המדינה עם ארי הרו, המתייחס יותר לפרשת שיחות נתניהו־מוזס (תיק 2000).



בעבירת שוחד יש להעמיד לדין גם את נותן המתנות (במקרה זה איש העסקים ארנון מילצ'ן), אולם קיימת אפשרות שבמשטרה ימצאו את הדרך ליצור מצב שלמילצ'ן לא תיוחס עבירה של מתן שוחד.



עורך דינו של מילצ'ן, בועז בן צור, אמר אתמול: "אנחנו נותרים בעמדתנו, שלפיה לא נפל כל פגם בהתנהלות של מרשי".


במקביל, עושים בליכוד מאמצים כבירים להעביר כבר בתחילת השבוע את החוק האוסר על המשטרה לפרסם המלצות חקירה.