יו"ר הקואליציה דוד ביטןנחקר אתמול מעל 14 שעות בעקבות החשדות לעבירות שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים בין היתר במהלך תקופתו כסגן ראש עיריית ראשון לציון. עורך דינו של ביטן, אפרים דימרי, התייחס הבוקר (שני) לחקירת מרשו וסיפר כי גם אחריה הוא ניהל במשך שעות שיחה ארוכה עימו. בשיחה עם "כאן 11 רשת ב'" סירב למסור פרטים על התשובות שנתן ביטן לחוקרים וטען כי מדובר ב"חרושת שמועות" וכי כל תשובה מפורטת יותר "עלולה לשבש מהלכי חקירה".



"מה שלומו? ברוך השם. דיברנו מספר שעות אחרי החקירה. דוד הוא איש מאוד חזק, גם פיזית וגם מנטלית. עד שהוא לא שחרר אותי לישון לא סיימנו לדבר, ואני השתדלתי לסייע לו במה שאפשר, הדרך עוד ארוכה. היתה חרושת שמועות כל כך גדולה סביבו, אז הוא חש הקלה שסוף סוף היתה לו הזדמנות למסור את עמדתו והגרסה שלו".



היו תחקירים, לא שמועות
"מאותה כתבה שפורסמה התחילו לצוץ ניצני שמועות. הוא מאוד שמח לתת את גרסתו, שיתף פעולה מלא עם חוקריו. הוא אמר לחוקרים בואו נמשיך. מסר גרסה מלאה, לא התחמק וענה על כל שאלה. ביום רביעי בחקירה הנוספת הוא לא יתחמק, בעזרת השם לדעתי הוא ייצא נקי מכל הסיפור הזה".



מה הגרסא שלו?
"מכיוון שאסור לנו לשוחח על החקירה, תגלו בסוף שהא ענה על כל שאלות חוקריו. אנו לא רוצים לשבש את מהלכי החקירה. הוא יענה בשמחה רבה על הכל וענה על כל מה ששאלו אותו".



"חרושת שמועות". דוד ביטן. צילום: אבשלום ששוני



האם גרסתו אומרת שהוא לא מכיר את איש הפשע או שהוא מסביר את העובדות?
"את התשובה הוא נתן לחוקרים שלו וכל תשובה אחרת עלולה לשבש מהלכי חקירה".



שני מיליון השקלים שנחתו בחשבון המקורבת לו, הוא מודע לכך?
"הוא ענה לחוקרים שלו על כל השאלות, נתן מענה".



לא היו חובות?
"זו חרושת שמועות, הוא הסביר מה שהיה צריך לחוקריו. אני לא רוצה להיכנס לתוכן החקירה".



האם היו חובות?
"הוא מסר את גרסתו לגבי החובות לכאורה".



על עיתוי החקירה אמר עורך הדין דימרי: "לא ניכנס לזה כרגע כי גם דוד וגם אני סבורים שאם המשטרה צריכה לחקור שתעשה זאת, אין לנו שום בעיה לענות".



שמענו שהוא שוקל להתפטר נוכח החקירה?
"זו אחת מחרושת השמועות. גם בכניסה לביתו אמר שהוא לא מתכוון להתפטר. כל הסיפור הזה מאחוריו ואני מאמין שהוא איש אמביציוזי עם כשרון רב ואני מקווה שהוא ימשיך הלאה ויתפתח בתחום שלו".