"מעולם לא קיבלתי שוחד ולא הלבנתי הון", כך טען חבר הכנסת דוד ביטן (ליכוד) בתגובה להאשמות שהעלו בפניו החוקרים במהלך חקירתו במשטרה - זאת לפי דיווח הערב (שני) בערוץ עשר. על פי הפרסום, ביטן, שחשוד בעבירות שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, הכחיש בכל תוקף את ההאשמות נגדו ואמר כי הוא לא מכיר את משפחת ג'רושי. "מעולם לא פגשתי אותם, שונאיי מפיצים עליי שמועות, מה לי ולארגון פשע?", שאל ביטן.
"העברתי כספים מחשבון אחד לשני. אין בכך שום בעיה. לא פדיתי צ'קים והעברתי אותם לחשבון סודי. לגבי שפי ששון ותחנת הדלק - הכל היה חוקי", הוסיף ביטן בחקירתו. גורם אכיפה בכיר אמר לחדשות עשר כי חומר החקירה נגד ביטן נובע מאיסוף מודיעין נגד ארגוני פשיעה וכי מדובר בחומר חזק ומוסמך, שלא הגיע מעדויות של חברי מועצה בראשון לציון ולא מפרשיות קודמות שנחקרו. כמו כן מסר הגורם כי בפרשה מעורבים יותר משני ארגוני פשיעה, בהם ארגונו של חוסאם ג'רושי. יש בחקירה עשרות נחקרים אבל רק חמישה נחקרים מרכזיים בהם ביטן, כך לפי הדיווח. 
הגורם המשטרתי הוסיף כי "ביטן סיים את הקריירה הפוליטית שלו, אבל הוא עוד לא יודע את זה. החוקרים הטיחו בו אלפית מהחומר שיש נגדו. מדובר בעבירות בסך עשרות מיליוני דולרים". כזכור, חבר הכנסת אמור להתייצב ברביעי בבוקר לחקירה נוספת במשרדי יאח"ה במשרדי להב 433 שבלוד.

ביטן אתמול לאחר חקירתו. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, ביטן נחקר אתמול במשך יותר מ-14 שעות בנוגע למעורבותו בעבירות של שחיתות בעיריית ראשון לציון בזמן שניהל קבוצת הכדורגל העירונית הפועל ראשון לציון. בצאתו מחדר החקירות נשאל ביטן אם הוא מתכוון להתפטר מהכנסת וענה: "לא". גורמים במערכת אכיפת החוק וגורמים בכירים בעיריית ראשל"צ העריכו כי "החקירה הזאת מתגלגלת בקצב מהיר מאז נחשפה, היא מגיעה אל גורמים מגופים שונים ואין ספק שהיא תחלוש גם עד התגלגלות ניהול קבוצת הכדורגל הפועל ראשון לציון".  

בכיר בעיריית תל אביב וקבלן גדול עוכבו לחקירה
בשעות הבוקר הותר לפרסום בכיר בעיריית תל אביב, המקורב מאוד לחבר הכנסת דוד ביטן, קבלן גדול שעובד עם עיריית ראשון לציון ושני אנשים נוספים נעצרו הבוקר כחלק מפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. הבכיר בעיריית תל אביב מחזיק בתפקיד ציבורי נוסף, שבו הוא משפיע על ערים רבות בגוש דן. אחד המעוכבים הוא דמות שבעברה היתה יעד מודיעיני של המשטרה, וכן גורם המקורב לתחום הכדורגל.
בתוך כך, ל"מעריב אונליין" נודע כי החובות של יושב ראש הקואליציה החלו במאות אלפי שקלים, והגיעו למיליונים לאחר פנייתו לשוק האפור. יחד עם זאת גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי עד היום מגיעות התראות על חובות של החברה העירונית בראשון לציון, זאת בגין חובות כבדים מתקופת כהונתו של ביטן. הם טוענים כי מדובר בחובות שהצטברו בגין הפרשות ביטוח לאומי שלא הופרשו לקופת המדינה.