חוק ההמלצות חוזר. לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מיו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם שהצעת החוק לא תחול על חקירות המתנהלות כעת בעניינו, התכנסה הבוקר (שלישי) ועדת הפנים של הכנסת לדון בנוסח מעודכן של הצעת החוק. בנוסח החדש יכתב במפורש שהוראות החוק לא יחולו על חקירות שהחלו לפני תחולתו של החוק. שינוי משמעותי נוסף שהוכנס להצעה קובע כי בכל התיקים שבהם יש פרקליט מלווה לחקירה יועברו לפרקליט המחוז - ללא המלצות המשטרה - האם לאור ממצאי החקירה יש להעמיד את החשוד לדין.


יחד עם זאת נאמר בהצעת החוק כי היועץ המשפטי לממשלה או פרקליט המדינה יורשו לבקש להעביר לידיהם את ההמלצה אם יגיעו למסקנה שהדבר חיוני לקבלת החלטה בתיק אולם בכל מקרה ייאסר לפרסם את ההמלצות.  לגבי תיקים אחרים שבהם המשטרה תסיים את חקירה ללא פרקליט מלווה ותגיע למסקנה שיש לסגור את התיק היא תהיה רשאית להעביר את עמדתה בכתב לפרקליט המחוז כדי למנוע עינוי דין.

כצפוי, חברי האופוזיציה המשיכו להתנגד לחוק ולתקוף אותו גם בנוסח החדש. ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני אמרה בדיון כי "הכנסת הפכה למעבדת ייצור לחומרים רדיו אקטיביים לחיסול הדמוקרטיה". לדבריה, "חוק ההמלצות באמת השתנה: הוא הפך מחוק לאיש אחד לחוק לשני אנשים. גם בנוסח המתוקן, עדיין יש פתח להשתקת חקירת ראש הממשלה. חוק מסוכן ומיותר שאני בטוחה שגם חברי הכנסת שמקדמים אותו מתביישים בו". 

שפיר וזנדברג הורחקו 

ח"כ חיים ילין מיש עתיד אמר בדיון :"ראש הממשלה משתמש בכם. הייתי צריך לטוס 34 שעות להגיע לפה על מה. אי אפשר לדחות את זה בחודש? כשאתם מתנפלים על המשטרה מה נשאר לנו. מי יגן עלינו. כשאנו מתנפלים על הצבא מי יגן עלינו. תחושתי שהפוליטיקה נכנסה לכל מקום וזה לא טוב לאף אחד. לכן את החוק הזה צריך להפסיק". 

הדיון עצמו היה סוער במיוחד,  וח"כ אמסלם לא נשאר חייב ותקף את חברי האופוזיציה: "האופוזיציה לא נותנת לעובדות לבלבל אותה. אתם מבלבלים את הציבור כי המשימה שלכם להפיל את הממשלה ולא לטפל באזרחי ישראל". במהלך הדיון הרחיק אמסלם את ח"כ שפיר ואמר לה: "את אלימה. לא קיבלת זכות דיבור".  הוא הרחיק גם את ח"כ זנדברג ממרצ שצעקה לעברו: "אתה משקר".

אמסלם המשיך: "בקשת  ראש הממשלה מבחינתי לא היתה נכונה כי החוק לא היה פרסונלי. היום החרגנו רק את ראש הממשלה מהחוק ולכן בעצם הוא הפך פרסונלי. ראש הממשלה טלפן אלי ועדכן אותי. אני לא מקבל את עמדתו אך מכבד אותה. ביום שני כשהחוק יעלה אעשה לכם מבחן טריוויה מי בעצם ביקש את החוק הזה בעבר. עכשיו אני מודיע לכם שזה כולל את המפכ"ל, היועמ"ש ופרקליט המדינה".

לדברי אמסלם, "החוק הזה - הגשתי אותו בלי קשר לראש הממשלה. זה חוק שאני הובלתי אותו. יש לי סדרת חוקים שאני מוביל בכנסת שעוסקים גם בזכויות אדם. אני עוסק בזכויות אדם יותר מכל אדם אחר שיושב פה. אני מבקר בבתי כלא. עושה דיונים שרובכם לא נמצאים. אני חרד לזכויות אדם של כולם במדינת ישראל". 

 
יפסיקו להמליץ? רוני אלשיך בכנסת. צילום: אריק בנדר
יפסיקו להמליץ? רוני אלשיך בכנסת. צילום: אריק בנדר

בנוסח שהונח הבוקר לפני הוועדה ישנה סנקציה חמורה הקובעת כי עובד ציבור שידליף ללא סמכות חומר כתוב על החקירה לאדם שאינו מוסמך לכך יהיה צפוי לשלוש שנות מאסר. ההערכה היא כי מפלגות הקואליציה, כולל כולנו, יסמכו את ידן על הנוסח החדש ויצביעו עבורו לאחר שחקירות ראש הממשלה הוחרגו ממנו על פי בקשת נתניהו.

לפני הדיון הבוקר אמר יו"ר סיעת כולנו רועי פולקמן למעריב: "ההסתייגות שלנו שהחוק לא יחול על חקירות מתנהלות התקבלה. יש לנו בסיעה חופש הצבעה ואני מעריך שכל חברי הסיעה יתמכו בנוסח החדש".