על רקע חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הקואליציה שלו ח"כ דוד ביטן, הפופולריות של מפלגת הליכוד בציבור יורדת. רק אתמול פורסם סקר ב"החדשות" ובו הוצג כי במידה והיו מתקיימות בחירות מפלגת השלטון היתה זוכה ל-24 מנדטים בלבד. חבר המפלגה, ח"כ מיקי זוהר, התייחס הבוקר (שלישי) בשיחה עם רוני דניאל ב-103FM לחשדות נגד עמיתו ביטן, וטען כי העיתוי בו נחשפה החקירה "איננו דמוקרטי". לדבריו, "אם הייתי אחראי על החקירה הייתי חושף אותה לציבור בעוד שבוע, זה היה נראה טוב יותר בעיני הציבור".



"אני ישן מצוין בלילות, אני לא מוטרד באופן אישי מהמצב בליכוד אלא מודאג ממה שקורה סביבנו בחודש האחרון מבחינה ציבורית. עלינו לעסוק בעשייה ולא בדברים הללו", אמר זוהר.



על הנתון לפיו 8% מחברי הכנסת בממשלה נחקרים בימים אלה במשטרה, אמר חבר הכנסת: "אני מניח שעצם הפעילות הציבורית מכניסה אנשים לסיטואציות מורכבות ואנשים כבר אינם יודעים מה מותר ומה אסור. יש לזכור שכל אדם חף מפשע עד שהוכח אחרת, יש לתת למשטרה לחקור ולבדוק את ההאשמות כנגד ח"כ ביטן בשקט".






חקירה לא מתרחשת סתם כך, יש לה בסיס


"אני יודע שהחקירה נמשכת כבר יותר משנה ואינה נולדה ביום אחד, כואב לי שביצעו את החקירה בסמיכות לחוק שלא מצא חן בעיני המשטרה. יכלו לבצע את החקירה הזו גם שבוע לאחר ההצבעה על החוק, הפילו עלינו את החקירה הזו כרעם ביום בהיר. זה לא עיתוי נכון ולא עיתוי דמוקרטי. אם המשטרה פגעה בחקיקה בכנסת היא בעצם פגעה בתפקודה של הכנסת. משטרת ישראל עושה עבודה נהדרת למען אזרחי ישראל בשמירת הסדר ואכיפת החוק. אני סבור שהמשטרה אובייקטיבית בפעולותיה אך במקרה הספציפי הזה המשטרה הייתה צריכה לעשות הכל כדי ששמה הטוב לא ייפגע. אם הייתי אחראי על החקירה הייתי חושף אותה לציבור בעוד שבוע, זה היה נראה טוב יותר בעיני הציבור".



דוד ביטן לאחר חקירתו. צילום:אבשלום ששוני



עריכה: איתמר זיגלמן