השר לביטחון פנים גלעד ארדן מותח ביקורת על תזמון חקירת יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שהפכה גלויה בסמוך להצבעה על חוק ההמלצות. "כששמעתי על החקירה היתה אי נוחות והרבה שאלות. למה החקירות התבצעו דווקא בימים אלה? גם הרבה משמאל הרימו גבה ואמרו בעצמם שזה לא בא בזמן", אמר הבוקר (שלישי) השר בראיון לגל"צ.



אך למרות הביקורת על העיתוי, ארדן ציין כי ה"חשדות חמורים", והביע תקווה שאלה לא יפגעו במפלגתו: "כמו כל איש ציבור, אני בטוח שאתם מבינים שאלה פרסומים חמורים. ביטן הוא ידיד אישי שלי, ואני מקווה שהפרסומים האלה יהיו לא נכונים, ושהחשדות יופרכו. אני חייב לגבות את המשטרה, ומצד שני להיות לצידו של חברי". 



לדבריו של ארדן, ההדלפות פוגעות מאוד בחקירות: "יש הרבה מאוד אינטרסים שהציבור לא חשוף אליהם וההדלפות פוגעות באמון הציבור, באינטרסים". כמו כן התייחס לפרסום לפיו קצינה במשטרה קראה להפגין נגד ראש הממשלה ואמר כי מדובר ב"מעשה חמור במיוחד. היא פוגעת ומערערת את אמון הציבור במשטרה, ובנחקרים. מצפה שיינקטו נגדה צעדים משמעתיים מרחיקי לכת. המשטרה עושה פעולות חשובות. אם יש גורם שמדליף, בוודאי שאני חושב שצריך למצות עימו את הדין".



דוד ביטן לאחר חקירתו. צילום:אבשלום ששוני



אתה מזהה את תחושת הציבור מול הגל הזה?
"לצערי כן, אני מסתובב ומבקר ביישובים רבים, ואירועים ציבוריים, ואנחנו שומעים את הציבור. ברור שהפרסומים והחשדות לא עוברים ליד. זה עלול להזיק לתנועת הליכוד, אבל אני עדיין מקווה שהפרסומים יתבררו כלא נכונים ומופרכים. יכול להיות נזק, אבל אם נשמור על גיבוי ואחדות אחרי ראש הממשלה, זה יהיה בסדר".



על חקירת נתניהו הוסיף: "אני מלווה את נתניהו למעלה מ-20 שנה, תומך בעקרונות שלו, וצריך לשמור על הליכוד, לא חושב שיש אפילו ניצני התנגדות. יש הרבה פרסומים שהם לא מדויקים. חברי הליכוד מבינים מה חשיבות תנועת הליכוד. מי שמנסה להפיל את שלטון הליכוד, אני לא חושב שזה ישתלם לו. אולי למישהו יש דמיונות בנושא הזה, אבל אין בסיס למציאות בידיעות האלה".



ומה עם חוק ההמלצות?


"אמרתי שלא אאפשר שהחוק הזה יעבור ויפגע בתפקיד המשטרה - להביא סיכומים ולחקור. פעלנו, גם אם זה מאחורי הקלעים, יחד עם עוד גורמים, כדי שהחוק הזה ישתנה ואני חושב שטוב עשה ראש הממשלה שאמר שזה לא חל עליו. התוצאה הסופית היא שהחוק לא פוגע במשטרה, והעיקרון שמונע פרסום, זה עיקרון שתמכתי בו מלכתחילה. המינוח החוק 'להשתקת המשטרה' הוא מינוח עיתונאי, זה גוף שאמור לאסוף ראיות. כרגע, מה שהחוק קובע, שהמשטרה יכולה להגיש סיכומים. אני תומך בנוסח הזה של החוק, אין בו שום פגיעה במשטרה. העיקרון הזה, שעמדת המשטרה לגבי החקירה תפורסם או לא תפורסם, היא לא עמדה חדשה. זאת עמדה שאפילו שופטים לשעבר תמכו בה. זה לא משהו שהומצא בגלל מצבו הנוכחי של ראש הממשלה".