קצינת המשטרה מיחידת להב 433 שקראה ברשתות החברתיות להפגין נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודחה היום (שלישי) מתפקידה. יש לציין כי היא הודחה מתפקידה בתיק הספציפי ולא מהיחידה, וכי נבחנת האפשרות לזימונה לשימוע ולנקוט נגדה בהליך משמעתי. בהודעת המשטרה בנושא נכתב כי "עם קבלת המידע ואימות הדברים, ולמרות שמדובר בשיתוף בלבד, הקצינה הועברה מצוות החקירה הנוכחי ובמקביל נבחן טיפול משמעתי".



לאחר בדיקה של ההודעה שנשלחה ע"י אותה הקצינה, ששותפה ברשתות החברתיות, ולנוכח העובדה שהיא הייתה קשורה לחקירה המתנהלת בעניינו של נתניהו, החליטו במשטרה להדיחה. כעת נבחנת אפשרות העמדתה לשימוע. כזכור, כבר בבוקר התבטא השר לביטחון פנים גלעד ארדן באופן נחרץ ואמר כי בשל התנהלותה של הקצינה היא לא יכולה על פניו לכהן בתפקיד הרגיש.



"מדובר במעשה חמור במיוחד. הקצינה במעשה שלה פוגעת ומערערת את אמון הציבור במשטרה ובנחקרים. אני מצפה שיינקטו נגדה צעדים משמעתיים מרחיקי לכת", אמר ארדן בראיון לגל"צ.



הקצינה קראה למחות נגד רה"מ. בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני



השתמשה במספר המשטרתי האישי, חבריה דיווחו


כיוון שמדובר בקצינה שאיננה בדרגה בכירה, אין בסמכותו של השר ארדן לקבל החלטות לגביה. סמכות זו מופקדת בידיו של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, ואכן הוא זה שקיבל את ההחלטה. בסביבתו של ארדן טוענים כי בחדרי חדרים אמר השר כי הוא היה מצפה שהקצינה תודח בכלל מיחידה 433, זאת בשל החקירה הרגישה. 



במשטרה משתדלים שלא לחרוץ את דינה של הקצינה לפני שיתקיים הליך משמעתי בעניינה. לאחר הדיווח על המקרה, נערך עימה בירור והיא אכן אישרה כי היא זו ששלחה את ההודעה שגרפה שיתופים רבים. בין השיתופים, הגיעה ההודעה גם לקבוצות וואטסאפ באזור מודיעין ושוהם. ההודעה הזאת הועברה דרך המספר הנייד המשטרתי האישי של הקצינה. מי שהעביר את הדיווח היו חבריה ליחידה שנמצאים איתה באותה הקבוצה.