נשיא איראן חסן רוחאני, קרא למוסלמים להפריע למה שכינה "מזימה" של מדינות לקשור קשרים עם ישראל. הנשיא האיראני לא מסר מידע על אילו מדינות הוא מדבר, אבל אמר בנאום ששודר בטלוויזיה ש"כמה מדינות אסלאמיות חשפו בלי בושה את הקרבה שלהן למשטר הציוני". לדבריו, "אני בטוח שהמוסלמים ברחבי העולם לא יתנו למזימה הזדונית הזאת לשאת פרי".



למרות שרוחאני לא אמר במפורש לאיזו מדינה הוא מתכוון, ברור שהוא מתייחס לדיווחים על התקרבות בין ערב הסעודית לישראל, על רקע העוינות של שתיהן לרפובליקה האסלאמית. 

לפני כחודש אמר הנשיא האיראני ש"סעודיה עשתה טעות אסטרטגית כשהתייחסה לארצות הברית ולישראל כחברות ולאיראן כאויבת". הוא טען כי "המעצמות ביקשו ליצור פערים והבדלים בין מדינות המזרח התיכון. מקווה ששליטים במדינות מסוימות באזור יבינו את המציאות". נשיא איראן האשים את סעודיה בהתערבות בסכסוכים פנימיים בסוריה ובאיראן. "הם מחזקים את דאעש", טען. 

בחודש שעבר אמש שר ישראלי כי לממשלתו יש קשרים חשאיים עם ריאד בעקבות החששות מטהרן. הסעודים לא התייחסו לדיווחים האלה, ואמר כי כל יחסים בין שתי המדינות תלויים בנסיגה בנכונות של ישראל לסגת מהשטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים. 

לפני כחודש, בתקופה בה שהה ראש משלת לבנון, סעד אל חרירי, בריאד, האשימו טהרן ושלוחותיה את ריאד שהיא מרשתת את ישראל ומבקשת ממנה לתקוף את חיזבאללה בשבילה.
 
סיבה נוספת לעימות בין איראן לערב הסעודית הוא המלחמה בתימן, שבה טהרן תומכת במורדים הח'ותים ואילו סעודיה תומכת במשטר הקיים. לפני כשבועיים אמר יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, כי המנהיג העליון של איראן , האייתוללה עלי חמינאי, הוא היטלר של המזרח התיכון. "למדנו מניסיונה של אירופה שמדיניות של פיוס לא פועלת. אנחנו לא רוצים שמה שקרה באירופה בנו הארבעים יקרה גם כאן". בן סלמאן הבהיר שהוא רואה בשנת 1979, השנה בה התרחשה המהפכה באיראן, כשנת מפתח למצב בערב הסעודית לא רק בגלל המהפכה עצמה אלא גם בהשפעת משבר בני הערובה במסגדים במכה בסוף השנה, כאשר החוטפים טענו שבית המלוכה הסעודי סטה מדרך האסלאם.