חבר הכנסת דוד ביטן התייצב הבוקר (רביעי) שוב במשרדי יחידת להב 433 לחקירה נוספת. זו חקירתו השנייה של ביטן, לאחר שביום ראשון נחקר במשך 14 שעות רצופות. כזכור, נהגו של ביטן נחקר גם הוא במעורבות בפרשה 1803, ולכן מי שהסיע את ביטן הבוקר לחקירה היה פרקליטו, עורך הדין אפרים דימרי, שאף ייעץ לו לפני המפגש עם החוקרים.



לפני כניסתו לחקירה אמר יו"ר הקואליציה לכלי התקשורת כי הוא רוצה מאוד להתייחס לפרטים, אבל הוא לא יעשה זאת כיוון שנאסר עליו להתראיין.

ביטן ופרקליטו עדיין ממתינים להחלטת בית המשפט בעניין העתירה שהגישו בנוגע לביטול ההגבלה שאוסרת עליו להתראיין בתקשורת. לטענת ביטן, המשטרה אוסרת עליו להתראיין בעוד היא מדליפה חומרים מתוך החקירה. פרקליטו טען כי מרשו יצא מחדר החקירות וקיבל פרטים מכלי התקשורת על דברים שנאמרו לו במהלך החקירה. 

מצעד המעצרים נמשך


בינתיים חקירת פרשת 1803 מסתעפת ואתמול נמשך מצעד הנחקרים והעצורים. אתמול הצטרף כאמור לעצורים נהגו של ביטן, שאול הכנעני. שופט בית המשפט העליון עמית מיכלס האריך את מעצרו של עדנאן ג'רושי מרמלה בשלושה ימים.



כמו כן, האריך בית המשפט את מעצרם של קבלן עבודות העפר והתשתיות, בני עוזיאל, בשמונה ימים וכן בשבעה ימים את מעצרו של הקבלן אלברט ביטון. מלבד זאת, עוכב לחקירה בכיר בחברה העירונית בראשון לציון. עוד קודם לכן הותר לפרסום כי הקבלן שנעצר ביום ראשון ומעצרו הוארך ב־12 ימים הוא משה יוסף, המקורב גם הוא לביטן. לפי החשד, יוסף זכה במכרזים לביצוע עבודות תשתית במתחם 1000 בראשון לציון בתמורה לכספי שוחד שהעביר. יוסף מכחיש את העבירות המיוחסות לו.



במקביל, הותר לפרסום כי ארנון גלעדי הוא הבכיר מעיריית תל אביב שנחקר בפרשת השחיתות. גלעדי, המשנה לראש העירייה, רון חולדאי, מכהן כיו"ר איגודן (אגוד ערים דן לתשתיות איכות הסביבה) וכן כיו"ר מפלגת הליכוד בתל אביב. 



על רקע חקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון (פרשה 1803) מנסה ביטן לשדר עסקים כרגיל. אתמול הוא הגיע למשכן הכנסת ומיהר להכחיש דיווחים ברשתות החברתיות על כך שהוא מתכוון לכנס מסיבת עיתונאים דרמטית ולהודיע על פרישתו.



חגית ביטן. "שם אשתו מוכפש לחינם". צילום: אלירן אביטל, LAGO מרכז אירועים ונכסים בראשון לציון
חגית ביטן. "שם אשתו מוכפש לחינם". צילום: אלירן אביטל, LAGO מרכז אירועים ונכסים בראשון לציון



"כדי לפזר את כל השמועות השקריות והזדוניות שמסתובבות בשעה האחרונה בתקשורת, אני מודיע שלא הייתה כוונה לכנס מסיבת עיתונאים, אין ולא הייתה לי כל כוונה לפרוש מתפקידי או לפרוש מהכנסת ואני לא יודע מי מפיץ את זה", אמר.



ח"כ ביטן אמר את הדברים בנוכחות פרקליטו, עו"ד אפרים דמרי, שהגיע לכנסת כדי לקיים התייעצויות עם לקוחו. בשיחת מסדרון עם כתבים בכנסת נשאל ח"כ ביטן על ח"כים בסיעת הליכוד שכבר לוטשים עיניים לתפקיד שהוא ממלא כיו"ר הסיעה ויו"ר הקואליציה. "זה טבעי בפוליטיקה", אמר, "אנשים מנצלים מצבים. אבל אני פה ולא הלכתי לשום מקום".



בתוך כך, יו"ר הקואליציה התייחס גם לקשיים שהתעוררו אתמול בקואליציה בשל חקירותיו, ושגרמו לביטול ההצבעה על חוק המרכולים. "היו לנו אתמול בעיות אחרות שלא קשורות לקואליציה, הרבה מאוד שרים וח"כים היו בפורום סבן, ואני לא מבין מה יש להם לעשות שם כל שנה. הם היו צריכים לבוא ב־19:00. אם הייתי מביא חוקים ב־16:00 לא היה לנו רוב", הסביר ח"כ ביטן את הדחייה.



לשאלה מי ינהל את הקואליציה היום בעת שייחקר, אמר: "יש לנו בסך הכל עשרה סעיפים, אל תדאגו. נסתדר. יהיה בסדר". עוד אמר: "אני מרגיש מצוין. תמיד הייתי רגוע וגם עכשיו וגם בעוד חודש". לסיום אמר: "כשיהיה לי מה להגיד אני יודע לעשות את זה לבד. אני סומך על המשטרה וגם על החקירה".