לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אמש כי בכוונתו להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר אליה בהמשך את שגרירות ארצות הברית, מדינות נוספות ביקשו היום (רביעי) ממשרד החוץ להעביר את השגרירויות שלהן לבירה. לפי הדיווח בכאן רשת ב', נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הביע רצון עז להעביר את שגרירותו. כמו כן, דווח כי בין הפניות נמצאת מדינה ממזרח אירופה שהעבירה את בקשתה בנושא.



ארצות הברית צפויה להצטרף למספר מדינות שכבר ממוקמות בירושלים: שגרירות בוליביה נמצאת במבשרת ציון, כמו גם שגרירות פרגוואי. השגרירות הכללית של יוון נמצאת בשכונת שייח' ג'ראח ושגרירות קוסטה ריקה נמצאת גם היא בעיר הבירה.



בתוך כך, המשטרה מגבירה היום את היערכותה לקראת ההכרזה הצפויה של טראמפ הערב. למעריב אונליין נודע כי בהודעה פנימית שהועברה בין תחנות המשטרה במחוז ירושלים, מתבקשים מפקדי התחנות, קציני המודיעין וקציני הביטחון לעבור למדרג פעילות, הן היום והן מחר, שהינו במתכונת "מגן 3".



אבטחה לשגרירויות ארה"ב במזרח התיכון


לאור זאת, כך נכתב במסמך, נדרשות התחנות לפרוש מחסומי בוקר וערב בהתאם לפקודת המבצע ולהציב שוטרים ומתנדבים במוקדים הומי קהל בשעות הפעילות של אותם מוקדים. בנוסף לכך, דווח ברשת ABC כי מספר צוותים של נחתים אמריקאים נשלחו לתגבר את האבטחה על מספר שגרירויות ארצות הברית במזרח התיכון. לפי הדיווח, כל צוות כולל כ-40 נחתים המאומנים במיוחד לסייע באבטחה בשגרירויות אמריקאיות ברחבי העולם.



שוטרי מג"ב בירושלים, ארכיון. צילום:יונתן זינדל, פלאש 90



המסר של נתניהו 
לאחר שהעביר מסר לשריו שלא להתראיין בנושא, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לראשונה להכרזה הצפויה ואמר היום בסרטון שפורסם בעמוד הפייסבוק שלו: "הזהות ההיסטורית הלאומית שלנו מקבלת ביטויים חשובים בכל יום, אבל במיוחד ביום זה". עוד ציין: "בהמשך היום אוסיף משהו נוסף בנושא ירושלים".