יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם לא מוותר. היום (רביעי) קיימה הועדה בראשותו דיון נוסף בסוגיית העסקתו של ליאור חורב, עד לאחרונה יועץ למפכ"ל, שהעסקתו הופסקה עקב התבטאויותיו ברשתות החברתיות נגד אישי ציבור בהם גם אמסלם. בדיון הועלתה השאלה האם חברה שהפרה, לטענתו, הסכם כתוב עם המשטרה תמשיך לספק לה שירותי ייעוץ וזאת לאחר שהמשטרה מממשיכה להעסיק את חברת גולדפינגר תקשורת, בראשה עומד חורב.



ח"כ אמסלם ביקש את חוות דעת היועמ"ש לממשלה בנושא לאחר שליאור חורב הודיע שהוא אישית מפסיק לספק שירותי ייעוץ למשטרה, אבל ההתקשרות עם חברת גולדפינגר נמשכת. תנ"צ אילת אלישר, היועצת משפטית של המשטרה אמרה בדיון: "אנו מקבלים מחברת גולדפינגר מגוון רחב מאד של שירותים. זה השוק הפרטי. בפעם הראשונה שחורב התבטא, התרענו וזה נפסק". יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם תקף את דבריה של אלישר ואמר ש"ביקשתי לראות את מכתב ההתראה הזה. אמרו לי אין. עוזר המפכ"ל כתב לי: 'לא כותבים מכתבים כאלה'. אז איפה נזפת בו? במעלית?", על כך השיבה נציגת המשטרה כי "הועבר לגולדפינגר שיפסיק".



ליאור חורב. צילום: אלי דסה



המשנה ליועמ"ש לממשלה, דינה זילבר התייחסה לנושא ואמרה: "הייתה הפרה של ההסכם. השאלה אם זו הייתה הפרה יסודית". אמסלם אמר כי "נניח שליאור חורב היה כותב באופן סדרתי על מנדלבליט או על המפכ"ל – זו הפרה יסודית? הייתם נותנים לו נזיפה? תוך 30 שניות הוא לא היה שם". זילבר ענתה ש"היו גם ציוצים נגד היועץ המשפטי לממשלה".



אמסלם המשיך ואמר ש"משרד כזה לא יכול לקבל פרנסה מהמדינה. או שאתה עובד איתנו או שאתה מכפיש אותנו. הוא מכפיש את המדינה, ובוא תן לנו ייעוץ תקשורת. יועץ תקשורת הוא לא צבעי. היועץ המשפטי של המשטרה לא יכול לייצג במקביל מישהו שתובע את המשטרה. שומעים אותנו ועוקבים עשרות אלפי ספקים ואומרים לעצמם – נפתח גן החיות – הכל מותר".



זילבר הוסיפה: "זו סוגיה מטרידה בהחלט. לכן משרד המשפטים התעסק בה". ח"כ יעל גרמן הקשתה אף היא ואמרה כי "לא שמענו איזו פעולה נעשתה. המשטרה חתמה על הסכם עם חברה. האדם הפר הסכם. מה נעשה?"  זילבר ענתה ש"אפילו אצל אברהם אבינו נאמר 'האיש אחד יחטא ועל כל העדה יצא הקצף?".



אמסלם פנה לזילבר ואמר ש"זה בעל הבית חטא. לא מדובר בפועל. חושבים שאני טיפש. זו תשובה לא אינטליגנטית. מה צריך מגולדפינגר? את ליאור חורב. אתם משחקים בנדמה לי. ציפיתי שההתקשרות תיפסק. מבקר המשטרה כתב על כך. זה כסף ציבורי שמכפיש אותנו. כל הערכים פה התהפכו. אתה פונה לשומר – היועץ המשפטי לממשלה, ואומר לו תתעורר. תראה מה שאני רואה, אבל מר שומר לא רואה כלום".



זילבר הסבירה כי "האדם שהתבטא בצורה לא ראויה כבר לא מועסק", אך ההסבר לא סיפק את אמסלם שענה כי "זה טיעון לא חכם. כל מי ששומע מבין שיש פה ישראבלוף".