יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, פרסם היום (שישי) פוסט בו הוא תוקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומתאר את השתלשלות העניינים מאחוריו פיטוריו, שלטענתו התרחשה רק בגלל חוק "ישראל היום". את מכתב הפיטורים הציג לפיד בפוסט כשהוא ממוסגר ותלוי בחדר העבודה שלו.



ב-8 לדצמבר 2014, בדיוק היום לפני שלוש שנים, פוזרה הכנסת והלכנו לבחירות. נשבעתי אז לעצמי שאחכה לפחות שלוש שנים לפני שאספר מה באמת היה שם. הגיע הזמן. ששה ימים לפני פיזור הכנסת פיטר אותי ראש הממשלה נתניהו מכהונת שר האוצר. האמת היא שהייתי המום. רק שלושה חודשים קודם ישבתי מול ראש הממשלה ומנכ"ל משרדו וסגרנו את עקרונות תקציב 2015. הראיתי לו את הנתונים שהוכיחו שאחרי קרוב לשנתיים של מאבק מפרך הכלכלה הישראלית נחלצה מן המשבר ועלתה על דרך המלך".





"היו אחר כך כאלה שטענו שהיה לי חלק בפירוק הממשלה", המשיך וכתב, "אלו שטויות גמורות. כמה שבועות אחרי הפגישה עם נתניהו העברתי בממשלה את תקציב 2015, שכלל תוספות של מיליארדים רבים לחינוך, לבריאות, לרווחה, לבנייה מואצת של מעונות יום. גביית המיסים השתפרה באופן דרמטי, העברנו את החברות הממשלתיות מהפסד לרווח סוף סוף יכולתי לעשות את הדברים שלשמם הלכתי לפוליטיקה – לסייע למעמד הביניים, לצעירים, לשכבות החלשות. גם האווירה הציבורית סביבי התחילה להשתפר. היו לי כל הסיבות בעולם לרצות שהממשלה תמשיך".



"זה לא קרה. רק שנתיים מאוחר יותר הסביר נתניהו שהחליט ללכת לבחירות בגלל חוק "ישראל היום". לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. התברר שפוטרתי בגלל חוק שלא הצבעתי בעדו, שעבר רק בקריאה טרומית ולעולם לא היה חוצה את שלב הוועדות. הגחמה הזו של נתניהו עלתה למשק הישראלי 2 מיליארד שקל ועצרה סדרה שלמה של רפורמות שכל אזרח בישראל היה נהנה מהן".



"כמו כדי להוסיף חטא על פשע, שלח נתניהו את אנשיו לעלות על כל במה ולקרוא לי 'שר אוצר כושל'", המשיך לפיד, "אני מודה שהייתי המום מעזות המצח. הרי נתניהו יודע, יותר מכל אדם אחר, מי באמת נכשל פה. נתניהו היה שר אוצר מצוין ב-2003, אבל זה עלה לו במחיר פוליטי כבד שכן הוא נאלץ לעשות צעדים לא פופולריים כדי לחלץ את המשק. בוחריו זעמו עליו (כפי שבוחרַי זעמו עלי עשר שנים מאוחר יותר), וזה כמעט חיסל את הקריירה הפוליטית שלו".



"הוא נשבע שזה לעולם לא יקרה לו עוד. בפעם הבאה שניהל את הכלכלה הישראלית, בין השנים 2009-2013, הוא העדיף תמיד את השיקול הפוליטי על פני הכלכלי. את שותפיו הקואליציוניים הוא קנה במיליארדים רבים שפשוט לא היו לו. בכלכלה המספרים מדברים. כש"מר כלכלה", כפי שהוא נוהג לכנות את עצמו, העביר לידי את המשק המספרים אמרו דברים קשים. התברר שנתניהו יצר במו ידיו "בור תקציבי" של 39 מיליארד שקל שהלך ותפח בכל יום".