באופן רשמי: בעקבות הצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לפיה הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל ויעביר בעתיד את שגרירות מדינתו בישראל לעיר, אמר היום (שבת) יועצו של אבו מאזן לעניינים דיפלומטיים, מג׳די חאלדי, בראיון לקול פלסטין, כי יו"ר הרשות לא יפגוש את סגן נשיא ארה״ב מייק פנס, שיבקר באזור במחצית השנייה של החודש.



חאלדי הוסיף כי "הסוגיה הרבה יותר גדולה מפגישה, משום שוושינגטון, בהחלטה שלה בעניין ירושלים, חצתה קווים אדומים שלא הייתה צריכה לחצות". בנוסף, הוא דחה את האיומים האמריקאים, והדגיש כי "בני העם שלנו וההנהגה שלו דוחים כל איום מכל צד שהוא". יועצו של אבו מאזן סיפר עוד כי בימים הקרובים יהיו מאמצים דיפלומטיים אינטנסיביים, כולל כינוס שרי החוץ של הליגה הערבית וכינוס הפסגה האסלאמית ביום רביעי הקרוב, כדי לתאם את הצעדים אל מול ההחלטה של טראמפ.



אל החלטתו של אבו מאזן הצטרפו אישים נוספים בעולם הערבי, בהם שייח' אל-אזהר, מהדמויות החשובות באסלאם, השייח אחמד אל טייב, והאפיפיור הקופטי תיאודורוס השני, שניהם מתגוררים במצרים.



טראמפ במהלך ההצהרה שיצרה סערה. צילום: AFP
טראמפ במהלך ההצהרה שיצרה סערה. צילום: AFP



כזכור, בעקבות ההכרזה של המנהיג האמריקאי אמר אבו מאזן כי "הממשל האמריקאי בחר להפר את כל ההסדרים הבינלאומיים ובחר להתעלם ולשבור את הקונצנזוס העולמי", והסביר: "ההחלטה פוגעת בכל המאמצים להשיג שלום וארה"ב איננה יכולה לכהן עוד כצד מתווך בסכסוך".



בבית הלבן לא נותרו אדישים לדבריו, ולאיומים על כך שיבטל את הפגישה עם פנס, והזהירו את הפלסטינים מפני ביטול הפגישה המדוברת, כך על פי דיווח ב'אל ערביה'.