בליכוד מתחילים להרהר בקול רם על העידן שאחרי בנימין נתניהו, ולראשונה יבדקו באירוע הליכודיאדה שיתקיים בחודש הבא באילת מי המועמד המועדף לרשת בבוא העת את כיסאו של ראש הממשלה בהנהגת הליכוד והמדינה. אירוע השיא בליכודיאדה יהיה מדגם הפריימריז, שבו יתבקשו מאות באי האירוע לדרג את רשימת הליכוד לכנסת ה־21. הפעם החליטו המארגנים לדרג לא רק את המועמדים לכנסת אלא גם את המועמד המועדף עליהם לתפוס בבוא העת את כיסאו של יו”ר התנועה.



המדגם להנהגת התנועה ולראשות הממשלה יכלול את שר התחבורה ישראל כץ, שכבר הצהיר מספר פעמים על כוונתו להתמודד על ראשות הליכוד לאחר שנתניהו יסיים את תפקידו ואף הביע את ביטחונו כי ינצח בהתמודדות; השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שבבחירות לכנסת ה־20 הגיע למקום הראשון בפריימריז בליכוד והוצב במקום השני ברשימה לאחר נתניהו; שרת התרבות והספורט מירי רגב, חביבת הליכודיאדות; וגם יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין.



הליכודיאדה באילת ב־2016. הבאים ידרגו הפעם את הרשימה לכנסת ה־21. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



מתמודד נוסף שיעורר סקרנות רבה הוא השר לשעבר גדעון סער, שחזר לפני מספר חודשים לפעילות מלאה במפלגה לאחר תקופת צינון ובסקרים זוכה להעדפה על פני כל יריביו הפוטנציאלים. בתוך כך, צפוי הפעם להשתתף לראשונה בליכודיאדה יו”ר זק”א יהודה משי זהב, שהצהיר כי הוא שוקל להצטרף לפוליטיקה ולהתמודד בשורות הליכוד.



לדברי מפיקי הליכודיאדה, מושיקו פסל ומשה בן זקן, “תנועת הליכוד תומכת ומגבה את ראש הממשלה ולכן המדגם מתייחס רק לשאלת מנהיג הליכוד בעידן שלאחר נתניהו. נאפשר גם למועמדים נוספים להצטרף למרוץ הספורטיבי על פי בקשתם”.