בעקבות העימותים בין כוחות הביטחון למפגינים באזור ואדי ערה, על רקע הכרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל, הזהיר הבוקר (ראשון) שר החינוך נפתלי בנט, בתכניתה של אילה חסוןב-103FM, את ערביי ישראל מהבערת השטח, כשאמר: "אני לא מציע להם לבחון את הסבלנות שלנו".



"כל מהלך שהוא נכון לך בדרך כלל רווי בחיכוך, וידענו שיהיה חיכוך מסוים", ציין בנט, שהתריע: "אני לא מציע לערביי ישראל, לאלו שמתפרעים ולחמאס לבחון את הסבלנות שלנו. אני חושב שאנחנו לקראת סוף העימות הזה".



בנוסף, הוא גינה את הצעתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לחילופי שטחים, במסגרת הסדר שלום עם הפלסטינים, תוך העברת שטחי ואדי ערה למדינה הפלסטינית החדשה. "מעולם הציונות לא מסרה שטחים לערבים בעקבות התפרעויות. אנחנו צריכים להיות חזקים, לדאוג לשלטון החוק. איך ייסעו מכביש שש לעפולה? דרך פלסטין? מי שרוצה לנסוע מת"א לעפולה דרך פלסטין שימסור את ואדי ערה". הוא הוסיף כי "אני חושב שאנחנו צריכים לעשות הפרדה טוטלית בין מי שפורע ומי שחותר מתחת למדינה לבין אלו שרוצים להיות חלק מהמדינה". 



מלבד זאת, הוא התייחס גם להתחממות בדרום, כשאמר: "זה לא סוד שחמאס והג'יהאד האסלאמי רוצים לפגוע במדינת ישראל, ולא סוד שלפני שלוש וחצי שנים פעלתי רבות להשמדת אותן מנהרות תקיפה, כשהרגשתי שלא נעשה מספיק. כרגע, כחבר קבינט, אני יוכל לומר בוודאות שכוחות הביטחון פועלים בצורה נכונה בנושא. ביקרתי בעוטף עזה בשבוע שעבר ואני סומך את ידיי לחלוטין על כוחות הביטחון. זה לא בלתי נמנע שיהיה עימות, אך כרגע יש עבודה טובה שלנו ואני לא רואה את זה בדרך. אנו לא חפצים במלחמה, זה דבר רע. כל עוד אפשר להימנע מכך, עדיף".



 


בהתייחס להכרת נשיא ארה"ב בירושלים כבירת ישראל, אמר: "הקרדיט למהלך הזה הוא לנשיא טראמפ. כל הנשיאים הקודמים אמרו שיעשו את זה, ולו היה את האומץ לעמוד בלחץ של כל היועצים שלו, וכמובן גם לראש הממשלה בנימין נתניהו שנמצא בקשר עם הנשיא".

במסגרת זו, הוא פסל את התיאוריה לפיה נתניהו השפיע על טראמפ בהחלטה ביחס לירושלים, על מנת להסיט את תשומת הלב מחקירותיו. "אין לזה שחר. בסופו של דבר טראמפ רצה להראות לבוחריו שמה שהוא מבטיח הוא מקיים, ולכן עשה זאת".

בתוך כך, הוא הוסיף בנושא חוק ההמלצות כי "אני לא חושב שיש מקום בגלל המלצות של משטרה להפיל ממשלה. הסיבה היא ש-80 אחוז מהתיקים שבהם יש המלצות משטרה נסגרים בלי כתב אישום. לא נראה סביר שראש הממשלה יתפטר עם המלצת משטרה, מה גם שהממשלה מצוינת בעיניי".

"בעידן של אחרי נתניהו אני אתמודד על ראשות הממשלה", הוסיף בנט, שגם ציין כי "הבית היהודי חייב לעבור שינויים מאוד מאוד משמעותיים של היפתחות לכלל המגזרים, בהם חילונים וחרדים ועדות המזרח. אנחנו חייבים להיפתח כדי להיות אטרקטיביים".