ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) לסדקים שהתגלו בשבוע האחרון בקואליציה ולחקירת יושב ראשה דוד ביטן, והבטיח כי למרות מראית העין, ישראל לא מתקרבת לבחירות. במהלך תדרוך עיתונאים שקיים נתניהו הוא אמר כי "לדוד ביטן עומדת חזקת החפות כמו כל אדם ואני מאוד מעריך אותו ומחבב אותו ומכבד את העבודה המצוינת שהוא עושה".



בנוגע לחוק המרכולים, שהעלו המפלגות החרדיות ואמור להעניק את הסמכות לאכוף את חוקי השבת מהרשויות המקומיות לידי שר הפנים, אך עד כה מפלגת "ישראל ביתנו", גורמים ב"כולנו" ואף חברי כנסת מהליכוד הודיעו שיתנגדו לחוק והביאו לחששות לשלמות הקואליציה. ראש הממשלה דחה את ההערכה כי יש סכנה ליציבות הממשלה והצהיר כי "אנחנו נתגבר על המכשולים. נפתור את משבר חוק המרכולים. הממשלה עומדת ליפול מחר מחרתיים כבר 10 שנים. אני לא מתרגש. אני רואה רצון אצל כל חברי הקואליציה להמשיך ללכת לכיוון שאינו בחירות. יש רצון רב להמשיך".



ח"כ דוד ביטן מגיע לחקירתו השלישית
ח"כ דוד ביטן מגיע לחקירתו השלישית



מוקדם יותר: ביטן עומת עם הקלטות וקטעי וידאו 





כזכור, היום נערכה חקירתו השלישית של ח"כ ביטן, שם על פי גורמים הוא עומת לראשונה עם חלק מהראיות שאספה המשטרה נגדו. הגורמים מסרו למעריב כי במסגרת החקירה, בין הראיות עמן עומת יו"ר הקואליציה, היו קטעי אודיו וווידאו, שתיעדו מפגשים שונים שלו עם דמויות ששמן נקשר לפרשה, וכן קטעים מתוך פגישות שלו במהלכן קיבל על פי החשד, כספי שוחד. בין היתר, מופיעים גם הקטעים שצולמו במצלמות שהותקנו על ידי השוטרים בחנות הרהיטים מצדה, שבבעלות יוסף.



נזכיר כי בשתי החקירות הקודמות נשאל חבר הכנסת ביטן לגבי קשריו עם גורמים שונים ודמויות שונות ששמן עלה במהלך החקירה הסמויה שהתנהלה במשך כשנה וחצי. כמו כן, הוא נשאל לגבי פניות שלו, באמצעות שליחים, אל רשויות מקומיות אחרות, בהן מועצה אזורית חבל מודיעין, הוד השרון ותל אביב, על מנת לטפל בבעיותיהם של אנשי עסקים וקבלנים.



על פי החשד, ביטן השתמש לשם כך במקורביו, המזוהים כגורמים בכירים בסיעת הליכוד, בהם ארנון גלעדי בעיריית תל אביב, שמעון סוסן ראש המועצה האזורית חבל מודיעין ועידן פרץ יועצו של שר התחבורה, שפעל עבורו בעיריית הוד השרון. במשטרה חושדים, כי בכל פעולה שביקש ביטן סיוע מאחרים, הוא קיבל תמורה, בין אם בכספי שוחד ובין אם בטובות הנאה אחרות.



כמו כן, יושב ראש הקואליציה חשוד בכך שדאג, באמצעות גורמים בכירים בעיריית ראשון לציון ובחברה הכלכלית בעיר, להטות מכרזים כדי שמקורבים אליו יזכו בהם. דרכם, על פי החשד, הוא קיבל כביכול כספי שוחד. החקירה שממשיכה להסתעף, הובילה למעצר של גורמים בכירים בעיר ראשון לציון, בהם של ראש העירייה דב צור, של סגנו יוסי חממי ושל המשנה למנכ"ל החברה הכלכלית בעיר אייל מושייב.