בעקבות הפרסום הבלעדי אתמול במעריב על כך שבליכודיאדה יציבו לראשונה קלפי שתבדוק מי המועמד המועדף לרשת בבוא העת את בנימין נתניהו בתפקיד יו"ר המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה, פנה אמש יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין למארגנים וביקש להסיר את שמו מרשימת המועמדים. אירוע השיא בליכודיאדה, שיתקיים בחודש הבא באילת, הוא מדגם הפריימריז שבו מתבקשים מאות המשתתפים לדרג את רשימת הליכוד לכנסת ה־21. הפעם החליטו המארגנים לדרג לא רק את המועמדים לכנסת, אלא גם את המועמד המועדף עליהם לתפוס בבוא העת את כיסאו של יו"ר התנועה.



המארגנים החליט לכלול במדגם להנהגת התנועה ולראשות הממשלה את שר התחבורה ישראל כץ, את השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, את שרת התרבות והספורט, מירי רגב, את השר לשעבר גדעון סער, ואת יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אחד האישים המוערכים בליכוד.



אלא שבעקבות הפרסום במעריב שלח אמש אדלשטיין מכתב אל משה פסל ומשה בן זקן, מארגני הליכודיאדה, וביקש להסיר את שמו. "בעקבות פרסומים בכלי התקשורת הובאה לפני כוונתכם לכלול אותי במדגם שיבדוק מיהו יורשו העתידי של ראש ממשלת ישראל ויו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו", כתב אדלשטיין. "אני מודה לכם על הכוונה, אבל אני מבקש שתסירו את שמי משמות המשתתפים במדגם".



הכרזה לקראת הליכודיאדה המכריזה על קיום פריימריז לבדיקת היורש של נתניהו



אדלשטיין הוסיף: "תנועת הליכוד ידועה בחיזוק שהיא נותנת לראשיה ולא בחיפוש הזדמנויות להחליף אותם. לא זו העת לתכנן תוכניות עתידיות ולסמן יורשים פוטנציאליים. על כולנו להתלכד סביב משימה אחת: ניצחון תנועתנו גם בבחירות הבאות".



הוא איחל הצלחה למארגני הליכודיאדה שאותה הגדיר "אירוע חברתי שמאורגן על ידי חברי ליכוד צעירים ומגבש רבים מחברי התנועה לימי הנאה ומחשבה". שלשום אמרו המארגנים: "הליכוד תומך ומגבה את ראש הממשלה ולכן המדגם מתייחס רק לשאלת מנהיג הליכוד בעידן שלאחר נתניהו. נאפשר גם למועמדים נוספים להצטרף למרוץ הספורטיבי על פי בקשתם".



מארגני הליכודיאדה משה בן זקן ומשה פסל מסרו: "הליכודיאדה חיזקה בעבר ותחזק גם השנה את ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוביל ויוביל את הליכוד. ראש ממשלה אפשר להחליף רק בקלפי. ברוח זו עדכנו גם את כבוד יו"ר הכנסת, בכך שגורמים אינטרסנטים מנסים להחדיר דם רע בין ראש הממשלה לבין מארגני האירוע. נכון לשעה זו ראש הממשלה אינו כלול במדגם. כל עוד הוא מכהן וירצה להמשיך בתפקידו הליכוד ישמור עליו כאיש אחד".



לדבריהם, מפגן התמיכה בליכוד ובראש הממשלה צפוי לשבור שיא השנה בליכודיאדה. "השמאל רוצה לראות אותנו מפולגים ואבלים, אבל לא ניתן להם את התענוג הזה. השנה נקיים מצעד כבוד' נגדי ל'מצעד הבושה' המבייש שמקיימים אנשי השמאל מני נפתלי ואלדד יניב".



באשר לפנייתו של אדלשטיין נמסר כי ישקלו אותה בכבוד ראש בימים הקרובים.