בתוך דיון של כשלוש שעות, מליאת הכנסת העבירה הבוקר (שלישי) את חוק המרכולים בקריאה ראשונה, ברוב של 59 תומכים, מול 54 מתנגדים ונמנע אחד.

מוקדם יותר הלילה, גורם בכיר בקואליציה אמר ל"מעריב אונליין" כי הושג רוב לחוק המרכולים. הרוב הושג לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע למשכן מיד אחרי שנחת מביקורו באירופה, שכנע את חבר הכנסת ממפלגתו, יהודה גליק להסיר את התנגדותו להצעת החוק.



חבר הכנסת גליק הודיע מוקדם יותר הערב כי יצביע יחד עם הקואליציה בהצעות החוק הקרובות, לאחר שסוכם בין שרת המשפטים, השר המקשר בין הממשלה לכנסת שר הבריאות ויו"ר הקואליציה כי הקואליציה תאמץ הצעת חוק שתאסור פרסום ושיווק של מוצרי טבק לחלוטין, מלבד בעיתונות המודפסת.



בנוסף, יושב ראש סיעת מרצ חבר הכנסת אילן גילאון הודיע כי הוא מעניק קיזוז לשר דוד אזואלי מש"ס, המאושפז בבית חולים. זאת בעקבות הסכמתו, ולאור הודעתו של גליק כי הוא מתכוון לתמוך בחוק המרכולים, הקואליציה השיגה את הרוב הדרוש.



חבר הכנסת אילן גילאון התייחס להחלטתו להסכים לקיזוז עם הקואליציה בהצבעה על חוק המרכולים ואמר כי "בניגוד להחלטתי המקורית - החלטתי להסכים ולהתקזז על חוק המרכולים עקב בקשתו של השר דוד אזולאי שמאושפז בבית החולים. זהו קיזוז על רקע הומינטרי, שנעשה כדי שעמיתיו של אזולאי לקואליציה, לא יאלצו אותו להפסיק הליך רפואי רק כדי להשתתף בהצבעה".

הוא הסביר: "נכון - זו לא בעיה שלי. נכון - הקואליציה יכלה לדחות את ההצבעה. אבל העובדה שחבריו של אזולאי אינם מתייחסים אליו באנושיות מינימלית לא מצדיקה שאנהג בו באותו האופן". גילאון ציין: "נכון - היה לי קל יותר לעשות את מה שמצופה, לסרב להתקזז, ולהמשיך במשחק הפוליטי הרגיל והשחוק. הרי לא יצאתי מהכנסת, אני כאן, ולא חיפשתי לי שום הקלות בעבודה הפרלמנטרית. אבל, דווקא במקום כמו הכנסת, נכון מתמיד המשפט: במקום בו אין אנשים - היה אתה בן אדם".

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון התייחס לקיזוז של גילאון אומר כי "ח"כ גילאון שהתקזז עם הקואליציה, עשה זאת על דעת עצמו ובניגוד להחלטת האופוזיציה ליצור חזית משותפת נגד חוק המרכולים שמשנה את הסטטוס קוו". הוא הסביר: "בהחלטתו סייע לקואליציה להעביר את החוק שכל כולו נועד להישרדותה הפוליטית, ולמעשה הציל לנתניהו את הקואליציה. במקום להתקזז יכול היה פשוט להצביע בעד החוק יחד עם הקואליציה".