יושבי מזנון הכנסת היו עדים הלילה (שלישי) למחזה נדיר: לאחר שהמשבר הקואליציוני סביב חוק המרכולים נפתר, ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח שולחן עם עיתונאים, יועצים פרלמנטרים וחברי כנסת שהתקהלו סביבו, וכשהוא במצב רוח מרומם ניהל שיחה חופשית, שיחת חולין כהגדרתו. "אני רוצה לבדוק אם הממשלה נופלת ולכן הקדמנו את ההצבעות", התבדח נתניהו.



אחד העיתונאים שאל: ראש הממשלה יש לך איזה סקופ לעיתונאים. אפילו סיפורון? נתניהו חייך. ראש הממשלה נשאל: "מתי התמכרת למצלמות. אתה מצטלם באוטו, אתה מצטלם בכל מקום". על כך הוא השיב והסביר "אני לא יכול להתנגד לבחורים הצעירים הנמרצים האלה", והצביע על עוזריו.



כשנשאל לתגובותו על הודעה של בכירים בליכוד כי יתמודדו אחריו על ראשות הליכוד אמר ראש הממשלה "מה אתה חושב, שאחליט להתראיין לתקשורת ולא לדבר שיחת חולין אודיע". אחד העיתונאים שאל אותו מה דעתו על אבי גבאי. נתניהו השיב בשאלה "בן כמה אתה". העיתונאי השיב "21" וראש הממשלה הסביר: "יש לך הזדמנות עד גיל 45 לשאול את כל השאלות פעמיים".



אחר כך, הוא דיבר על הנושא האהוב עליו - כלכלה וצמיחה ועל צמצום הפערים בחברה. "ישראל זה סיפור הצלחה כביר", סיפר נתניהו בגאווה לשומעיו, "אני בא עכשיו מאירופה. הם מתייחסים אלינו אחרת. ישראל היא כוח עולמי עולה. אני כל הזמן מחזק את מדינת ישראל". הוא הסביר: "אין דבר כזה שמדינה יכולה לחיות בלי בריתות גלויות או סמויות. ארצות הברית ורוסיה צריכות בריתות? מדינת ישראל גדולה במעש וברוח אך קטנה בשטח צריכה בריתות. כדי להשיג בריתות אתה צריך להיות חזק".



כשנשאל על דבריו האחרונים של ליברמן בנושא ואדי ערה נמנע נתניהו מלהשיב. בנוסף, הוא נמנע מהתייחסות לירי לאשקלון, שהתרחש מספר דקות לפני תחילת השיחה. למרות זאת, הוא התייחס לנושא המנהרות: "הצלחנו לייצר קבענו יעד לטפל בזה. השגנו השגים גדולים אבל עוד לא סיימנו, וגם אחרי שנסיים, וכנראה שברגע שהדבר ייקרה אנחנו למעשה נשלול את הנשק מאוייבינו".



לדברי ראש הממשלה, זה לא אומר שהם לא ניסו אמצעים אחרים. "אנו נענה באמצעים מול האמצעים שלהם", ציין, "אם אני מסתכל על נשק המנהרות בארבע חמש שנים אחרות מאז צוק איתן, אין ספק שאנו מתקדמים הרבה יותר ממה שהאוייב שלנו חשב".