שמחה גולדין אביו של הדר, חייל צה"ל המוחזק בשבי חמאס בעזה, תקף הבוקר (שלישי) בפתח ישיבת השדולה להחזרת החיילים את סגן שר הביטחון אלי בן דהן, שייצג את הממשלה בדיון  ״חלפו כבר שלוש שנים וחצי אחרי אירוע החטיפה, אבל מממשלת ישראל אנחנו שומעים רק ספינים. חברי הכנסת, שתפקידם לבקר את הממשלה, לא נוקפים אצבע, חברי הקבינט לא מיישמים את החלטותיהם והשרים לא עומדים במילתם".  

איתן פונד, סגן מפקד הפלוגה של הדר, שניסה לחלצו מן המנהרה אמר במהלך הדיון כי ״כמעט ארבע שנים אני מתאפק כי אני מאמין בראש הממשלה, במדינה, בצבא, אבל נמאס לי. אני מתבייש לשבת פה שוב היום. זה כישלון של כולנו, ממני ועד לראש הממשלה. די לתירוצים - במבחן התוצאה נכשלנו. זה מה שאני מצפה מכל נבחר ציבור לומר. צה״ל נתן לי את איתור המופת, אבל יצאנו משדה הקרב והתבלבלנו. מצפים ממני להקריב את חיי, ובצדק, אבל לאן נעלמו הערכים הללו היום? די לסיפורי המעשיות, תגידו לנו מה עושים מחר בבוקר״.

בדבריו, שמחה גולדין התייחס לפרסום הבוקר של השופט סולברג של החלטת ביניים בה נכתב כי ״כפי שעולה מתגובת המדינה, נוסח החלטת הקבינט הנוגע לכניסת אנשי חמאס לישראל בעניינים הומניטריים הוא ׳לבטל יציאת בני משפחות אנשי חמאס מעזה לטיפולים רפואיים בישראל׳; ככל שאכן כך הוא, הרי שעולה ספק אם המדיניות הנהוגה כעת אכן ממלאת אחר החלטה גורפת זו״. 

הדר גולדין ואורון שאול. צילום: דובר צה"ל,פייסבוק

"החלטת שופט בג״צ, נועם סולברג, שניתנה הבוקר, קובעת שתשובת המדינה לבג״צ שהגשנו היא שקר וכזב", אמר גולדין, "בדיוק כמו שהמדינה מנסה להוליך שולל את בית המשפט העליון, כך היא פועלת מול משפחות שאול וגולדין, ומול החיילים שעתידים להתגייס. כולנו פה זכאים לתשובה ברורה - האם רה״מ וקבינט שמוציאים את חיילי צה״ל לקרב גם אחראים  להשיבם הביתה". 
"הממשלה הזו בראשות נתניהו נכנעת לטרור כל יום מחדש. היא משחררת מחבלים, מעבירה גופות של מחבלים לקבורה ומאפשרת למחבלים ומשפחותיהם ליהנות ממערכת הרפואה המתקדמת של מדינת ישראל תוך שהם עוקפים תורים של אזרחי ישראל", הוסיף.

 
יגאל נמימי, אחיה של זהבה שאול פנה לסגן שר הביטחון ואמר: ״הפיוס הפנים פלסטיני הוא הזדמנות שאנו חייבים לנצל. 11 מחבלים שוחררו כבר מבתי הסוהר - רק הדר ואורון עדיין שם. איך אתה יכול להסתכל לי בעיניים?״

מנכ״ל מועצת המדינות הקדם צבאיות, דני זמיר אמר: ״אנחנו צריכים לצאת לרחובות. זה לא מאבק של משפחות שאול וגולדין. אנחנו חייבים לגרום לממשלה לקבל הכרעות, ללא פופוליזם זול, ותביא את הבנים הביתה״