יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה התקיים היום (שלישי) בכנסת. בוועדות דנו בעיקר במצבם הלא פשוט והבירוקרטיה הבלתי נסבלת שעומדת בפניהם של חיילי צה"ל שנפצעו במערכות ישראל. בזה אחר זה עלו חברי הכנסת, והעלו על נס את סיפורי הגבורה של האנשים מחזרו מהקרב, וחלקם אף קיבל כתף קרה מהרשויות.



אחד האנשים שריגשו יותר מכל את חברי המליאה, היה חבר הכנסת חיים ילין, אשר סיפר בגילוי לב על בנו, אשר נפצע במהלך מבצע "צוק איתן". ח"כ ילין, אשר לא מרבה לדבר על הנושא, עלה לדוכן הנואמים בכנסת, וסיפר לח"כים הבודדים שנכחו באולם על המאבק הלא קל שעבר עליו ועל משפחתו. במהלך דבריו פרץ בבכי, ממנו לא נרגע במשך דקות ארוכות. 

אנשים שאחרי המלחמה מתחילים מלחמה נוספת, שאין לה באמת סוף. כ-70 אלף פצועים במלחמות ישראל. כולנו תחת אותה היסטוריה כואבת. החברה הישראלית מכילה חיבור חזק ועמוק שנוצר בעקבות הפצועים והמתים. חיילים שהקריבו את מסלול חייהם שנוכל לחיות כאן בשלום. משפחות שלמות חיות את השכול, לנו נותר ללמוד מכם איך לחייך אחרי שהכל נראה עצוב וחשוך, איך להמציא את הכל מחדש. איך לחיות בנתיב שונה.

"אנחנו לפעמים נבהלים מאתגרים, אבל אתם חיים את זה ביום יום. אנחנו צריכים להוקיר לכם יום אחד בלאומי. ביום הזה אנחנו מעבירים מסר ברור - אתם הגיבורים של פעם, היום ומחר. אתם ישראל האמיתית והפטריוטית. אנחנו פה כדי שהמדינה תתייחס אליכם כפי שמגיע אליכם. בלי סחבת דמוקרטית, בלי קשיים נוספים".
 
"חשוב לי לומר לכם - בתור אב שבנו נפצע ברצועת עזה, ועדיין סוחב את נטל הפציעה, אתם לא לבד. כי יש פה בבית הזה אנשים שיילחמו בשבילכם. שמענו היום את זעקת הפצועים, זעקה שאני שומע אותה יום יום. אנחנו לא יכולים לשבת ולחוקק חוקים על המחויבות הערכית שלנו כלפי הפצועים, זה לא עושה אותנו חברה נאורה, אתם יודעים את הבעיות, ושום דבר לא משתנה. להפך, מתווספים עוד פצועים להגנת המדינה. לא התערבתי כחבר כנסת, כי ידעתי שיגידו שאני מפעיל פרוטקציה לבן שלי. שלוש שנים, ואני אומר לכם שבלי עורך דין הוא לא היה מטופל. רק עם עורכי דין הצלחנו להשיג לו טיפול. אתם קואליציה, אנחנו אופוזיציה, מי מקשיב לנו". 

מיד לאחר מכן ירד מהדוכן והוקף על ידי חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית, שחיבקו אותו ועודדו אותו. דקות ארוכות לאחר מכן, ישב ילין בכסאו ובכה מהתרגשות. לאחר מכן המשיכו הח"כים לעלות על דוכן הנאומים, וביקשו לעשות שינוי על מנת להקל על הפצועים ולתת להם לחיות בכבוד. ח"כ שולי מועלם, ח"כ עודד פורר וח"כ איתן כבל דיברו על הנושא בתקווה להביא שינוי. כבל הוסיף ופנה אל ילין: "אתה יודע לעקור הרים, ואתה אומר שאם לנו זה קורה, אז מה יהיה איתם. אם אנחנו עם היכולות להניע, מה יאמרו אותם אנשים, שהם הרוב המכריע, שאין להם אפילו מושג מה לעשות ואת מי לפנות. ואפילו את עורך הדין הם לא מצליחים לשכור. מדובר על למעלה מ-100 אלף פצועים, ו-70 אלף נפגעי פעולות איבה". 
 
"נדמה שערך הסולידריות הוא אחד הערכים הגדולים בחברה הישראלית, זהו יום חשוב וקדוש. להרוגים יש את ימי הזיכרון, ולעומת זאת, לפצועים ולנפגעים שגילו אומץ במקרים רבים קשה להמשיך. אין כמעט מישהו באולם הזה שלא מכיר הלומי קרב, שאתה רואה אותם אתה חושב שהם האנשים הכי רגילים בעולם, אבל הם זומבים. אנחנו חייבים לטפל בעניין".