ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) טקס הדלקת נרות חנוכה עם עובדי משרד החוץ. במהלך הדלקת הנרות הערב התייחס ראש הממשלה להצהרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל ואמר כי "אין תחליף למנהיגות ארצות הברית בעולם ובאיור ואין תחליף לתפקיד של ארצות הברית למען השלום".



נתניהו אף הדגיש את החשיבות ההיסטורית של ההכרה בירושלים ואמר כי "זה אירוע משמח מאוד. נשיא ארצות הברית נתן הצהרה היסטורית. הצהרת בלפור, הצהרת טרומן והצהרת טראמפ הם אירועים שייחרטו בהיסטוריה". 



צילום: חיים צח, לע"מ




"מחויבים להשיב את חיילנו הנעדרים"
 
"אנחנו מדליקים היום נר ראשון של חנוכה וזוכרים את גבורת המכבים וזוכרים את גבורת חיילי צה"ל - המכבים המודרניים", ציין נתניהו. "חיילנו עומדים על משמרתם ולצערנו מעת לעת גם נופלים על משמרתם, כולל החלל האחרון סמל רון קוקיא ז"ל, שנפל לפני ימים אחדים וגבורת המאבטח אשר אלמליח". במהלך דבריו התייחס גם לחיילים ולאזרח הישראלים הנמצאים בעזה: "אנו מחויבים להשיב ארצה את חיילינו הנעדרים הגיבורים הדר גולדין ואורון שאול, כמו גם את אזרחינו. נפגשתי היום עם משפחת אברה מגניסטו והבטחתי שנחזיר אותו". 

בתוך כך, השדולה להחזרת החיילים שאול וגולדין קיימה הבוקר את ישיבתה הרביעית. ח"כ שולי מועלם ציינה: "אנו חייבים למשפחות שאול וגולדין תשובות בנוגע למה נעשה על מנת להשיב את הבנים הביתה. לאחרונה פורסמו נתונים שמראים כי פחות ממחצית מבני הנוער לא מתגייסים לצה״ל. הנתון הזה צריך להדאיג את כולנו, וזה ברור שהדברים קשורים זה בזה". שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ הוסיף כי "בימים בהם יש רוחות חדשות במצרים, פיוס פנים פלסטיני, נשיא ארה"ב שהוא חבר אמיתי, עלינו למנף את שעת הכושר הזו כדי שממשלת הפיוס הפלסטיני לא תקבל הכרה בינלאומית ללא השבת החיילים".

יגאל נמימי, אחיה של זהבה שאול, פנה לסגן שר הביטחון ואמר: "הפיוס הפנים פלסטיני הוא הזדמנות שאנו חייבים לנצל. 11 מחבלים שוחררו כבר מבתי הסוהר - רק הדר ואורון עדיין שם. איך אתה יכול להסתכל לי בעיניים"?. לאה גולדין הוסיפה: "איבדתם את הערך ואיבדתם את הדרך. אנחנו מוותרים על תואר האצולה שהענקתם לנו - פשוט תעשו. אם אתם לא מסוגלים, שימו את המפתחות וצאו לפנסיה".