יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הציג הבוקר (רביעי) במסיבת עיתונאים בכנסת את תכנית המחנה הציוני ל"מיגור השחיתות בישראל בשם "מדינה ללא שחיתות". במרכז התכנית עומדת התחייבות למחוק את "כל חוקי השחיתות של הממשלה הנוכחית". גבאי ושאר חבריו לסיעה הודיעו כי הם לא מתכוונים להשאיר "זכר לכל החוקים שעוסקים בפגיעה במלחמה בשחיתות שהעבירה הממשלה הנוכחית וכי הם יבוטלו בחודש הראשון לממשלתנו".



בין היתר מתחייבים במחנה הציוני לבטל את חוק ההמלצות, את חוק הג'ובים וגם להפסיק באופן מיידי את כל הכוונות להחלשת בית השפט העליון. סעיף אחר בתכנית מבטיח כי רק האנשים הטובים ביותר ישרתו את הציבור. המחנה הציוני מתחייב לקדם את חוק יסוד השירות הציבורי שיעגן את משרתי הציבור כנאמנים על פי חוק לאינטרס הציבורי.



כמו כן, תחוקק המפלגה את חוק האנטי-ג'ובים שיפסיק את תרבות המינויים הפוליטיים ויבטיח את "בחירת המוכשרים והמתאימים ביותר למשרות בכירות בשירות הציבורי". עוד כוללת התכנית התחייבות לנתק את השרים והדרג הפוליטי ממינוי דירקטורים בחברות הממשלתיות ולעגן בחקיקה את בחירת שומרי הסף המרכזיים באופן הנקי והמקצועי ביותר. המפלגה גם מתכוונת לחוקק חוק קציבת כהונה לראש הממשלה לשתי קדנציות בלבד ולהגביל את כהונת ראשי הערים וחברי מועצות לשלוש קדנציות בלבד.



ב"ליכוד" הגיבו למסיבת העיתונאים ומסרו בתגובה: "לפני שאבי גבאי מציג תכנית למיגור השחיתות בישראל כדאי שיפרסם תחילה תכנית למיגור השחיתות בתוך מפלגתו שלו: ממנהל הקמפיין של יו״ר האופוזיציה שמעון בטאט שעומד בפני כתב אישום, דרך שתיקתו של הרצוג בפרשת עמותות ברק ואולי גם יעניק הסברים על חמשת ימי מעצר הבית שבהם הוא עצמו נחקר בפרשת בזק. למי שחשב שההתחזות של גבאי השמאלני לאיש ימין היא הבדיחה הטובה ביותר שלו, הנה הוא מפתיע ומתחפש גם לאביר שלטון החוק".



הפינג פונג בין המפלגות נמשך ולאחר מכן הגיבו במחנה הציוני לדברי הליכוד: "ביום שהממשלה מאשרת בוועדת הפנים את חוק ההמלצות המושחת שמעודד שחיתות מצופה מראש הממשלה ושליחיו להצטנע. תפקידם להילחם בשחיתות ולא במי שנלחם בשחיתות. בנימין נתניהו והליכוד אינם נלחמים בשחיתות, אלא במי שנלחם נגד השחיתות, זו התרבות שאותה המחנה הציוני ימגר. מי שמתחזה וזורה חול בעיני הציבור זה הליכוד. מנכ"ל מפלגת העבודה לשעבר התפטר בו ביום שבו הודיעו לו על כוונה להגיש נגדו כתב אישום. אנחנו מחילים על עצמנו את התרבות שאנחנו דורשים מהליכוד".