תגובות רבות במערכת הפוליטית נשמעו במהלך היום (רביעי) לראיון של איש מפלגת העבודה, אלוף במיל' עמירם לוין, למעריב. סגן יושב ראש הכנסת ח״כ חיליק בר, ממפלגתו של לוין, התייחס לדברים ואמר כי ״אני מסכים לגמרי עם חלק מהנחותיו, ובטח עם ההנחה כי המשך הסכסוך הוא איום קיומי וכי יש לקיים מו״מ נחוש ועיקש להיפרדות מהפלסטינים לשתי מדינות, כאינטרס ישראלי קודם כל". הראיון המלא עם לוין יתפרסם במלואו ביום שישי הקרוב ב”מעריב־סופהשבוע”.
כזכור, במהלך הראיון אמר לוין כי "כיבוש הגיע לפלסטינים. בצדק כבשנו את יהודה ושומרון. הם לא קיבלו את גבולות החלוקה ופתחו במלחמה. לא מגיע להם כלום. הבעיה היא שהשליטה עליהם משחיתה אותנו, זה איום קיומי עלינו, ואני רוצה להציל את החברה".
ח"כ בר הוסיף: "לגבי הצהרותיו כי ״יעיף את כל הפלשתינים מעבר לירדן״ בסבב הלחימה הבא, הרי שהצהרות לוחמניות בנוגע לעתיד היחסים הפלסטינים לא חסר, והן בסדר רק כהצהרות, כבר שמענו שר ביטחון אחד שאמר שיחסל את איסמעיל הניה תוך 48 שעות, ואחד אחר שאמר שימוטט את חמאס סופית. זה לא קרה, וגם ״העפתם״ של מיליוני פלשתינים מעבר לירדן לא תקרה כנראה בסבב הלחימה הבא". 


ח"כ בר. צילום: מרק ישראל סלם

 
 "עם הצהרות לוחמניות לא נפתור את הסכסוך, עם יצירתיות ואומץ מדיני כן. אני מוקיר את מנהיגותו ופועלו של עמירם גם כמי ששירת תחת פיקודו בפיקוד צפון עת היה אלוף הפיקוד. המלאכה המדינית היא רבה ורצינית, היא זקוקה לכוחות כמו עמירם לוין ולכן אני מקווה שעמירם יירתם למשימת קידום ההליך המדיני ופתרון הסכסוך ושפחות יתמקד בהצהרות נחמדות שאולי נשמעות טוב אך שאין להן כנראה אחיזה במציאות".

"נילחם נגדם מלחמת חורמה"


בראיון שהעניק ל-103FM אמר היום לוין: "אני טוען שהאיום הקיומי על ישראל הוא האיום על החברה הישראלית בהמשך השליטה הפלסטינית והחתונה איתם במקום הגירושים. הימין טוען שאם ניתן להם מדינה הם ייבנו מדינת חמאס במרחקים ספורים מנתב"ג ותל אביב. אני טוען שלאחר שיהיו הסכמים והם יפרו אותם יהיה לנו קל יותר להילחם נגדם מלחמת חורמה אחרי שנתנו להם את מה שמגיע להם מדינה. אנחנו צריכים להפסיק לשלוט עליהם, אנחנו חזקים ואנחנו גם יודעים לנצח, כיום אין לנו לגיטימיות להילחם כשאנחנו שולטים בהם. יצאנו למלחמות כשאיימו עלינו, בלבנון נכנסו עד ביירות ותמכו בנו. כשמאיימים על אזרחינו מבחוץ יש לנו את כל הלגיטימציה להגן על עצמנו". 


עוד הוסיף האלוף במיל' כי "אנחנו צריכים להתכונן ברצינות להסרת איום החיזבאללה על אזרחי ישראל, זה אפשרי. יש לפעול במקומות שניתן על מנת להרגיע, במקומות בהן לא ניתן להרגיע עלינו לפעול. אלו היו עמדותיי גם כשלבשתי מדים. אין מדינה דמוקרטית מפותחת ששלטה על עם אחר שיצאה מזה טוב. בסוף יאשימו את הצבא שאינו יודע להילחם בטרור".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן